Regn, hajdyk och lunch på Angelinas
söndag 19 februari 2017 - Malapascua, Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Klockan ringer 04.20. Dags att kliva upp för hajdyk på Monad Shoals. En resorb och en check på dyk datorn mm.Regnet verkligen vräker ner nu på morgonen. Medan J dyker, njuter T av kaffe och tropiskt regn innan hon somnar om. ☺Väl "hemma" igen blir det torra kläder och frukost. Lugn

Senast aktiv - från Petrovac, Budva Municipality, Montenegro
Vi byter från en resort till en annan ☺
lördag 18 februari 2017 - Malapascua, Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Idag skiner solen! Otroligt fint och vaaaarmt.Frukost och en förmiddag på stranden. Skönt!12.00 checkar vi ut från Exotic dive resort och äter en god lunch i väntan på att gå till Ocean Vida dive resort. Vårt nästa boende!Varmt välkomnande och välkomstdrink. Rummet är jättefint och vi

Dyk och soft

Sovit gott. Frukost och prova dyk utrustning.09.30 glider vi ut på böljande den blå.Tua spenderar dagen med lite jobb och att njuta av solen. Strand och bad är ju aldrig fel.J dyker Gato Island. White tip sharks, havsormar, bläckfiskar mm. Grottdyk som gav mersmak. En bonus var den stoooora

Tropisk värme!

Idag var vi uppe med tuppen (tupparna).Kaffe på verandan, lite plugg o jobb bestyr medan dagen vaknade. Värmen känns ordentligt idag. Inte så dumt!Lång frukost och lite uppdateringar medan det fanns plats kvar i wifi nätet. En stund på stranden satt fint. Solen bränner på och ljumma vindar

Tropisk värme!

Alla hjärtans dag ☺

Liten sovmorgon idag och frukost 09.00.Ordentliga vindar även idag, men riktigt skönt ändå. Solen steker ena minuten för att sedan försvinna in bakom ett moln. Perfekt tycker vi! Tar en lång promenad via stranden och in i byn. Trånga gränder, små Micro butiker som säljer allt möjligt,

Njuter av första dagen!
måndag 13 februari 2017 - Malapascua, Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Vi var otroligt lättsövda igår ☺Somnade båda två mitt i "sov så gott"!Frukost och en timmes promenad satt fint som start på dagen idag. Vinden svalkar skönt och vi bleka svenskar gillar att det är lite moln på himlen. Otroligt kul att se hur fint ön har återhämtat sig sedan vi senast

Bensträckare i Hong Kong
söndag 12 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

Efter en bra flight med toppservice av SAS så är det onekligen skönt att sträcka på benen några timmar. 09.45 (lokaltid) lyfter vi mot Filippinerna med Cebu Pacific. Ska bli skönt att se Malapasqua om 7 timmar ☺

Äntligen i paradiset!
söndag 12 februari 2017 - Malapascua, Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Otroligt skönt att sätta fötterna i sanden på Malapasqua igen. Bilfärden från Cebu till Maya påminde mer om GTA än transfer. Full gas rakt in i nästa fordon. Köra om den som kör om i krön och kurva........ Dessutom gick det höga vågor, så att kliva över från lillbåten till

Då e de dags!
lördag 11 februari 2017 - Fardhem, Gotlands län, Sverige

Oj, nu e de dags. Lite sista minuten packning  (som vanligt) och se till att hus och djur har det bra. Resfebern stiger i kroppen. Om ett dygn har vi det varmt o skönt ☺