Näsbjörn och skumtomtar

🌝🐾I morse blev vi varse att det rör sig vilda djur runt hyddan. Det kom en näsbjörn smygande när vi skulle gå iväg. Den rotade efter mask och insekter, troligen, för den hade inte tid med oss. Plötsligt klättrade den med lätthet upp i en palm och krafsade, sedan ner igen. Som tur

Tequilafabrik med provsmakning 😀😁😆🙃
fredag 20 januari 2017 - Valladolid, Yucatán, Mexiko

Har besökt Mayapan Tequila distillery i Valladolid för en intressant genomgång i hur man tillverkar tequila och odlar agave och dess frukt för just den tillverkningen.De odlar agaven alldeles utanför och använder hästar som hjälper till. Frukten pressas och får jäsa och man destillerar en

Världens underverk
torsdag 19 januari 2017 - Chichén Itzá, Yucatán, Mexiko

Det var värt all möda att resa till Chitzen Itza även om det var väldigt varmt att gå runt där några timmar. Området är stort men inte som i Ankor Wat i Kambodja, som är enormt.Lärde mig mycket om mayakulturen och deras otroliga byggnadsteknik. De tänkte också tredimensinellt kan man

Senast aktiv - från Valladolid, Yucatán, Mexiko
New plans for tomorrow ....
torsdag 19 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Jag sager som Sickan I Jonssonligan: Jag had en plan....Planerar att resa ca 20 mil 🚍 med buss till  Ett av de nya 7 underverk, som kom till 2008, namligen Chitzen Itza, vid Merida. Gamla Mayaruiner som ar intressanta. Ska aven finnas ett tequiladestilleri en bit darifranHar varit vid 2 andra

Tråkigt med dödsskjutningarna
måndag 16 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

I närheten där vi vistas just nu finns Blue Parrot där det var dödsskjutningar inatt. Någon galning började skjuta på två nattklubbar samtidigt. HIttills har fem döda och ca nio till tio blivit skadade, men borgmästaren är lite förtegen. Den tiden på dygnet som detta hände låg vi och

Senast aktiv - från Valladolid, Yucatán, Mexiko
SLappa dagar i hängmattan & vid havet
söndag 15 januari 2017 - Mexiko

LIte djungelkänsla när man hör beostarar och andra fåglar slåss om reviren, när man slappar i hängmattan.Det kom en leguan knallande förbi när jag spanade ut på gångvägen. Den hade inte särskilt bråttom och väntade så jag hann ta lite bilder.Har studerat hur man bygger murar här.

Varmt i havet !!
torsdag 12 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Idag blev det slappadag vid havet på förmiddagen. 30 grader i havet gör att det inte hjälper speciellt mycket för att svalka sig, men i solen är det mycket varmare.Har hittat en flowerpowerbil bland annan bråte i en affär, den skulle vara häftig att ha hemma. Synd att frakten är så dyr

Vid havet....
onsdag 11 januari 2017 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Poolen vid havet är fantastisk. Det fläktar precis lagom idag....

Hola ......

Tropiskt djungelboende i fantastiska hyddor. Alldeles för god mexikansk mat och otroligt trevliga människor.Utforskar omgivningarna som är väldigt ovanliga med mycket naturkonst och ekologiskt tänkande.

30 grader .....
måndag 9 januari 2017 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Bad.....Pool....Mexican flod.....

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!