Thailand 2017

Dag 83 av 121

Thailand 2017

Monkey Business
fredag 21 april 2017 - Bangkok, Thailand

Efter en dryg vecka på White sand Beach med mycket beach/poolhäng samt några utflykter till stränderna Pearl Beach, Chai Chet, Klong Prao samt lite shopping till Wilma(som vanligt..) så packade vi väskorna och drog söder ut till Lonely Beach där vi fastnade på Siam Beach Resort resterande

Socker i Benen
torsdag 6 april 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Så har vi lämnat Koh Lanta för denna gången, sammanfattningsvis en väldigt härlig, vänlig, varm, vacker och matglad ö som vi uppskattat enormt även om vi nog kände att det var dags för något nytt nu. Sista veckan rundades av på Long Beach och härligt umgänge med en av Wilmas

Farväl Tandborsten
söndag 26 mars 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Middag och kvällsdopp precis avklarat på vårt nya boende Nakara Beach Resort, sjukt varmt i vattnet även kl 20.00 så precis som i Åhus med andra ord. Efter ett par dygns slappande på Klong Nin rullade vi tillbaka till Klong Dao för att möta upp familjen Kreuter/Olofsson och då inte minst

Zeke the Ladykiller

Livet flyter på i snabb takt men väldigt lugnt tempo. Att vi har varit här i snart 6 veckor redan känns faktiskt helt overkligt. Dagarna rullar på trots att vi inte tycker vi gör så mycket, standard är uppstigning mellan 7-8(Z och W som bestämmer här tyvärr..) träning var 2-3 dag,

En keps i havet är bättre än ett argt barn
måndag 27 februari 2017 - Phi Phi Islands, Krabi, Thailand

Cirka 3 veckor har passerat och vi har sista veckan bott i ett hus i ett område som får betraktas som ett svenskt Wisteria Lane på Long Beach, ett stort hus med egen pool som onekligen var en kontrast till de 20 kvadrat vi både på första veckorna. Det blev ett tårfyllt farväl för Zeke och