Thailand 2017

tisdag 7 februari 2017 - onsdag 24 maj 2017 Thailand 2017

Over and out
lördag 20 maj 2017 - Na Kluea, Chon Buri, Thailand

Efter vi lämnat Pangkor Island och Malaysia så tog vi oss tillbaka till Bangkok via Kuala Lumpor och ett jäkligt coolt hotel i Dash Box där det mesta var uppbyggt på containrar i lyxformat. Wilma som har haft lite hemlängtan sista tiden lovade jag i ett svagt ögonblick att hon fick bestämma

Kung Kamprad
söndag 7 maj 2017 - Pangkor, Perak, Malaysia

Vi fick tag på en lägenhet mitt i centrala Kuala Lumpor precis vid Times Square ovanpå ett köpcenter. 21 våningen bjöd på en fantastisk utsikt över hela staden, extra fint på kvällarna när staden lyser upp med alla höga byggnader. Här hade vi 15 våningar shopping, pool, gym,

Monkey Business
fredag 21 april 2017 - Bangkok, Thailand

Efter en dryg vecka på White sand Beach med mycket beach/poolhäng samt några utflykter till stränderna Pearl Beach, Chai Chet, Klong Prao samt lite shopping till Wilma(som vanligt..) så packade vi väskorna och drog söder ut till Lonely Beach där vi fastnade på Siam Beach Resort resterande

Socker i Benen
torsdag 6 april 2017 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Så har vi lämnat Koh Lanta för denna gången, sammanfattningsvis en väldigt härlig, vänlig, varm, vacker och matglad ö som vi uppskattat enormt även om vi nog kände att det var dags för något nytt nu. Sista veckan rundades av på Long Beach och härligt umgänge med en av Wilmas

Farväl Tandborsten
söndag 26 mars 2017 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Middag och kvällsdopp precis avklarat på vårt nya boende Nakara Beach Resort, sjukt varmt i vattnet även kl 20.00 så precis som i Åhus med andra ord. Efter ett par dygns slappande på Klong Nin rullade vi tillbaka till Klong Dao för att möta upp familjen Kreuter/Olofsson och då inte minst