Tågluff ner till Thailand

onsdag 11 januari 2017 - fredag 3 februari 2017 Tågluff ner till Thailand

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Kho Chang sammanfattning
onsdag 1 februari 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Kho Chang har verkligen en avslappnad stämning och det är absolut inte trångt på varken stränder, gator eller restauranger. Vi har provat den Thailänska specialarsoppan "Tom yum" en stark soppa med räkor, pizza, vårrullar, röd o grön curry, fried rice i ananas, helgrillad kyckling o en

Koh Chang dag 2
lördag 28 januari 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

En heldag i Kho Chang! Vi startade med gps frukost på hotellet o sen traskade vi ner till stranden men det är väldigt mycket tidvatten så det fanns ingen strand. Vi promenerade istället vidare längs med gatan där vi köpte lite frukt o annat smått o gott. Runt 12:00 tog vi oss ner till

Bangkok - Kho Chang
fredag 27 januari 2017 - Bangkok, Thailand

7:00 tog vi samma taxi in till centrum igen för att besöka Svenska ambassaden. Vi tog varsin riktig kopp kaffe för att lyxa till det minsann!O idag är det även Mickes födelsedag!!! Tjoho! 🍻🎈vi åkte vidare med taxin till ön Kho Chang. Längs med vägennstannade vi bland annat för

Nong Khai - Bangkok
torsdag 26 januari 2017 - Nong Khai, Thailand

7:00 tog vi tåget mot Bangkok, en tågresa som skulle ta 11 Tim. Blev en sådär bra resa eftersom alla länder missbrukar AC o sätter den på minusgrader ungefär så både jag o Micke mådde riktigt dåligt o ankrade o hade oss, men det var ändå en skön resa med bra säten o vi fick se

Vietnam - Laos - Thailand
onsdag 25 januari 2017 - Laos

6:00 vakande vi i bussen, när vi gick ut var det dimmigt, fuktigt o regnigt, vi var mitt i regnskogen på gränsen mot Laos. 7:00 var det dags att "stämpla ut" från Vietnam för att sedan till fots ca: 1km via lerig väg ta oss över till gränsen till Laos. Tydligen var vi tvungna att skaffa