Kho Chang sammanfattning
onsdag 1 februari 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

Kho Chang har verkligen en avslappnad stämning och det är absolut inte trångt på varken stränder, gator eller restauranger. Vi har provat den Thailänska specialarsoppan "Tom yum" en stark soppa med räkor, pizza, vårrullar, röd o grön curry, fried rice i ananas, helgrillad kyckling o en

Koh Chang dag 2
lördag 28 januari 2017 - Ko Chang, Trat, Thailand

En heldag i Kho Chang! Vi startade med gps frukost på hotellet o sen traskade vi ner till stranden men det är väldigt mycket tidvatten så det fanns ingen strand. Vi promenerade istället vidare längs med gatan där vi köpte lite frukt o annat smått o gott. Runt 12:00 tog vi oss ner till

Bangkok - Kho Chang
fredag 27 januari 2017 - Bangkok, Thailand

7:00 tog vi samma taxi in till centrum igen för att besöka Svenska ambassaden. Vi tog varsin riktig kopp kaffe för att lyxa till det minsann!O idag är det även Mickes födelsedag!!! Tjoho! 🍻🎈vi åkte vidare med taxin till ön Kho Chang. Längs med vägennstannade vi bland annat för

Nong Khai - Bangkok
torsdag 26 januari 2017 - Nong Khai, Thailand

7:00 tog vi tåget mot Bangkok, en tågresa som skulle ta 11 Tim. Blev en sådär bra resa eftersom alla länder missbrukar AC o sätter den på minusgrader ungefär så både jag o Micke mådde riktigt dåligt o ankrade o hade oss, men det var ändå en skön resa med bra säten o vi fick se

Vietnam - Laos - Thailand
onsdag 25 januari 2017 - Laos

6:00 vakande vi i bussen, när vi gick ut var det dimmigt, fuktigt o regnigt, vi var mitt i regnskogen på gränsen mot Laos. 7:00 var det dags att "stämpla ut" från Vietnam för att sedan till fots ca: 1km via lerig väg ta oss över till gränsen till Laos. Tydligen var vi tvungna att skaffa

Gia Lâm, Hà Nội, Vietnam
tisdag 24 januari 2017 - tt. Trâu Quỳ, Hanoi, Vietnam

05:30 var vi äntligen framme i Gia Lam utanför Hanoi i Vietnam. Tina o Tan mötte upp oss med en skylt där det stod "Micke o Sandra Eriksson" sjukt roligt!O wow vad härligt att se mötet mellan Micke o Tina ❤Tan är en vän till Tinas familj som följde med Tina hit för att möta upp

Nanning - Hanoi
måndag 23 januari 2017 - Nanning, Guangxi, Kina

vi sitter fortfarande på samma tåg från Peking. Väldigt rökigt o halvkass standard trots 1:a klass, det är nämligen ok att röka mellan vagnarna..Men de kinesiska barnen är för söta, de tittar o inspekterar oss i fnittrar som attans.Längs med vägen ner mot södra Kina är det mycket

Peking till Nanning
söndag 22 januari 2017 - Peking, Kina

Startade dagen med den halvt röliga frukosten på hotellet i Peking sen tog vi taci till West Beijingstation. Vi laddade upp inför tågresan med massa cheeseburgare från donken! 👌🏻😃väl på plats på rätt "gate" där tåget skulle avgå var det 10000 andra kineser som också skulle

Transsibiriska järnvägen
lördag 21 januari 2017 - Ryssland

7 dygns tågresa genom Ryssland o Kina ner till Peking.Vi hade sådan tur att vi bara var vi i vår kupé hela resan till Peking! Väldigt skönt o bra med plats! Vi hade mycket mat med oss så en vanligt dag kunde se ut så här:frukost - te, rullemacka med pressost o korvlunch - varmakoppen o ett

Peking
lördag 21 januari 2017 - Peking, Kina

Vi var framme ca: 6:00 i Peking, det kryllade av folk på tågstationen så vi tog en snabb taxi från stationen till vårt hotell. Helt ok hotell, dock rökte folk inne på hotellet o maten var rättså dålig. Men vi duschade för första gången på väldigt länge o fick riktig mat o en riktig