fredag 6 januari 2017 - fredag 30 juni 2017

Dag 173 av 176

6 Månaders studier i Japan!

Detta är min resa där jag äntligen uppfyller en av mina stora drömmar! Att få bo och studera i Japan! Japan har alltid varit högt upp på min lista, både som resemål, men även som generellt intresse. Att äntligen få vara här och uppleva det går inte att beskriva, men jag ska försöka beskriva det så gott jag kan i denna resedagbok! I skrivande stund har jag redan anlänt till Japan för 4 dagar sedan, men har nu äntligen kommit till ro med uppackning osv. Så hoppas ni förstår varför jag börjar på dag 4 och inte dag 1 :)

AKIHABARA
måndag 9 januari 2017 - Akihabara, Taito, Japan

9 JanuariIdag hade vi bestämt att ge oss iväg till skolan i Akihabara för att gå igenom lite saker innan skolstarten imorgon!Vi tog oss till stationen dör vi frågade Ticket office hur mycket vi skulle betala för att ta oss till Akihabara. Återigen på krasslig japanska då engelska inte

Redan hemlängtan?
söndag 8 januari 2017 - Saitama, Saitama prefektur, Japan

8 JanuariVaknade sent idag vilket inte gjorde mig något alls utan bara njöt.Jenny hörde av sig vid 12 och sa att hon skulle iväg för att kolla vidare efter sängkläder och även nånting att fixa hennes adapter. Jag valde att haka på då även min adapter inte passade här.Har två stycket,

Japans Dollarstore
lördag 7 januari 2017 - Saitama prefektur, Japan

7 JanuariVaknade klockan 9 av fågelsång jag aldrig hade hör förut. Studsade upp och undrade "vars fasen är jag... juste det, JAPAN!"Öppnade min balkong där jag har fantastisk utsikt... Om 2 hus och en High School kan vara i den kategorin. Men det fascinerade mig likaså. Av att höra hur det

Next stop: JAPAN
fredag 6 januari 2017 - Saitama, Saitama prefektur, Japan

5-6 JanuariJa! Då var det då snart dags för skolstart på Intercultural Institute of Japan!Men tänkte dela med mig vad jag har gjort dom senaste dagarna sen jag anlände till Japan!Efter att ha sagt hej då till min familj och släkt hemma i lilla, kalla Kramfors så gav jag och min mamma och

Dag 174 av 176
11 Bilder 5 Besökta platser 4 Dagböcker