Öar i Thailand och Vietnam

måndag 9 januari 2017 - tisdag 28 mars 2017

Dag 77 av 79

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

Kompletterar med några foton.
fredag 24 mars 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Varma hälsningar.

Rundtur söderut
fredag 24 mars 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Rundtur söderut den 20/3 2017.Det har blivit varmare på Phu Quoc, någonstans mellan 35 och 40 grader på dagarna men mestadels en behaglig bris. Trots värmen gav vi oss iväg på en taxi tur söderut (ej engelsktalande chaufför). Efter att vi hade passerat Duong Dong (staden) blev landskapet

Rundtur med kramar.
lördag 18 mars 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Rundtur med kramar. 2017-03-16.Skön förmiddag vid den stora poolen i närområdet. En pool i två etage, helt klädd i vacker mosaik och en bubbelpool, som ger skön massage. Vi var nära nog ensamma, lugnt och mycket läsvänligt. Eftermiddagen ville vi ägna åt en rundtur norrut. Vi

Fortsatt badliv.
onsdag 15 mars 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

The Shells Resort and Spa.Nu har vi bytt upp oss och bor riktigt lyxigt. Vår lilla villa (en av ca 95 st.), som vi bor i, är välutrustad och smakfullt inredd. Från vår altan ser vi ut över havet och runt om hela huset har vi en välansad trädgård med bl.a. fina kroton och den är inramad av

Senast aktiv - från Ko Kut District, Trat, Thailand
Flyttdag och några foton.
fredag 10 mars 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Flyttdag. 2017-03-10.Nu är det dags att vi flyttar på oss igen. Nästan 3 veckor har vi bott på detta lite avlägset placerade hotell. Vi har haft riktigt sköna dagar och gjort, i stort sett ingenting. Vi har trivts i det behagliga klimatet, med den fina stranden, trevliga personalen och mycket