Öar i Thailand och Vietnam

måndag 9 januari 2017 - tisdag 28 mars 2017

Dag 44 av 79

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

Saigon
tisdag 21 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Saigon.Vilken skillnad mellan det stillsamma livet på Koh Kood och intensiteten i ett nyårsdekorerat och firande Ho Chi Minh City. Trafiken i Saigon (den stadsdel, som vi rör oss i) är mäktig att skåda. Nedanför vårt hotell flyter floden Saigon River och hitom den har vi en av de större

På väg mot Vietnam
tisdag 21 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Transportdag.Vi lämnade Cham´s House på morgonen den 15/2 för transport i flaktaxi ca 45 minuter tvärs över ön till ett färjeläge. Eftersom det blåste lite var det skönt att se att det var en rejäl katamaranfärja, som skulle ta oss till fastlandet. Väl där mötte en kille med ”Ewa

Halvlek
tisdag 14 februari 2017 - Ko Kut, Ko Kut District, Trat, Thailand

Så har det blivit dags att lämna ö-äventyret i Thailand.Först och främst kommer vi att minnas lugnet och stillheten samt det kristallklara vattnet på Koh Kood. Behaglig temperatur (28-34 grader) soligt och ibland en behaglig vind. Solnedgångarna med en alldeles röd sol beundrade vi medan

Cham`s House
torsdag 9 februari 2017 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Efter två veckor, som gått väldigt fort, var det dags att flytta till  Cham`s House.  Ett lite lyxigare hotell, vårt rum ligger högst upp (vån.3) med härlig utsikt över en välskött trädgård och över havet. Många trappsteg ner till stranden och restaurangen ger välbehövlig motion.

Koh Kood resort
måndag 30 januari 2017 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Koh Kood Resort. 15/1 – 31/1 2017.Vi lämnade Koh Chang via Bao Bang, den sydligaste byn med sin berömda brygga (marknadsplats).Lugnt väder så det blev en behaglig överfart med speedbåt till Koh Kood. Ett par mindre öar med vackra sandstränder passerades liksom tre hotell där vi lämnade

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!