Öar i Thailand och Vietnam

måndag 9 januari 2017 - tisdag 28 mars 2017

Vi besöker Koh Chang, Koh Kood i Thailand samt Saigon och Phu Quoc i Vietnam.

Hemma igen.
söndag 2 april 2017 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Hemma igen. ( 28/3 2017).Även den sista dagen (27/3) på vår Asiensemester var solig och varm.Vi har haft det mycket skönt, inte en enda dag utan solsken. Ibland lätta moln och t.o.m. regnstänk i någon minut. Åska och regn några nätter. Varmt, på slutet nästan för varmt, men härlig

Rundtur söderut
fredag 24 mars 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Rundtur söderut den 20/3 2017.Det har blivit varmare på Phu Quoc, någonstans mellan 35 och 40 grader på dagarna men mestadels en behaglig bris. Trots värmen gav vi oss iväg på en taxi tur söderut (ej engelsktalande chaufför). Efter att vi hade passerat Duong Dong (staden) blev landskapet

Senast aktiv - från Ko Kut District, Trat, Thailand
Kompletterar med några foton.
fredag 24 mars 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Varma hälsningar.

Rundtur med kramar.
lördag 18 mars 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Rundtur med kramar. 2017-03-16.Skön förmiddag vid den stora poolen i närområdet. En pool i två etage, helt klädd i vacker mosaik och en bubbelpool, som ger skön massage. Vi var nära nog ensamma, lugnt och mycket läsvänligt. Eftermiddagen ville vi ägna åt en rundtur norrut. Vi

Fortsatt badliv.
onsdag 15 mars 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

The Shells Resort and Spa.Nu har vi bytt upp oss och bor riktigt lyxigt. Vår lilla villa (en av ca 95 st.), som vi bor i, är välutrustad och smakfullt inredd. Från vår altan ser vi ut över havet och runt om hela huset har vi en välansad trädgård med bl.a. fina kroton och den är inramad av