Kenya-Sydafrika

Dag 14 av 57

Rosa bussarna

Andra delen, Tanzania
söndag 22 januari 2017 - Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Dag 6Idag har vi haft en bussdag då vi transporterade oss från Nairobi till Karatu i Tanzania. Resan började lugnt och allting gick väldigt smidigt. När vi kom till Tanzanias gräns skulle vi först stämpla ut oss från Kenya, vilket gick snabbt och smidigt. Det var däremot inte smidigt att

Första delen, Kenya
måndag 16 januari 2017 - Nairobi, Kenya

Resan hitResan till Nairobi har varit ganska lång. Vi lyfte ca 20.10 från Arlanda. Någonstans runt kl 23 stannade vi i Wien för att släppa av och på passagerare. Vi flög sedan till Addis Abeba där vi bytte plan mot Nairobi.Första dagen Vi landade i Nairobi på förmiddagen, två timmar

Nu åker vi
onsdag 11 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Efter en pirrig dag med de sista förberedelserna och tåg till Arlanda via Stockholm sitter jag nu här med gänget. En färdknäpp är redan inköpt för att underlätt sömnen på planet. Efter mellanlandning i Addis Abeba beräknas ni landa i Nairobi imorgon kl 09.30. Resan kommer att börja

Dagen innan...

Dagen före avresa. Det är så otroligt pirrigt och jag kommer förmodligen inre kunna sova alls inatt. Jag har hunnit packa och packa upp väskan otaliga gånger och även kollat igenom än fler gånger. Dagen avslutas med en öl så jag ska kunna slappna av lite och få lite sömn. Imorgon

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!