Kenya-Sydafrika

onsdag 11 januari 2017 - onsdag 8 mars 2017

Rosa bussarna

Del åtta - Namibia
torsdag 23 februari 2017 - Namibia

Första stoppet i Namibia gjorde vi på en camping som heter Ngepi. Ngepi är en camping precis jämte en flod där det bor både flodhästar och krokodiler. Campingen har också en toalettsafari med en massa fina och speciella toaletter. Dagen vi kom hit fyllde Louise år vilket innebär att vi

Del fem - Zambia
söndag 19 februari 2017 - Zambia

Idag har vi kört in i Zambia. Det har varit en lång bussdag och vi har inte fått så mycket mer gjort än att ta oss hit. Vi stannade i Chipata sent på kvällen och regnet fullkomligen öste ner på oss. Jag hade turen att kunna uppgradera till ett rum vilket var väldigt skönt eftersom

Del sex - Zimbabwe
söndag 19 februari 2017 - Zimbabwe

Idag kom vi till Vic Falls. Vi kom ganska sent på kvällen eftersom vi kört större delen av dagen och varit i en gränskontroll. Vic Falls ligger väldigt nära gränsen så nästan direkt när vi passerat körde vi över bron där man kunde se fallen, helt fantastiskt vackert! När vi kom fram

Del sju - Botswana
söndag 19 februari 2017 - Botswana

Första natten i Botswana stannade vi på en camping som heter Elephant sands. Hela campingen var uppbyggd runt ett vattenhål dit elefanter brukar komma och dricka på nätterna. Och mycket riktigt fick vi se elefanter på väldigt nära håll, helt fantastiskt. Vi blev också bjudna på en

Del fyra - Malawi
söndag 19 februari 2017 - Malawi

På väg till Malawi hade vi två bushcamps. Den som var just innan vi stannade hade vi på en macka där vi blev väckta tidigt av tuppar som gol.  När vi ätit frukost fick vi växla pengar av några män som kommit dit. Det var den hetsigaste växlingen någonsin och jag kände mig helt