Filippinerna

lördag 28 januari 2017 - söndag 19 februari 2017

Reser till Hong Kong och Filippinerna tillsammans med Simon, Elin och Daniel i tre veckor. Hongkong, Cebu, Bohol, El Nido och Coron.

Hongkong dag 1
onsdag 1 februari 2017 - Hongkong

Dag 1: Vi kickade igång resan med Champagne-brunch på världens högsta takbar Ozone at the Ritz. Det ångrar vi inte vill jag lova för det var den bästa brunchen vi någonsin ätit. Så otroligt många läckerheter. Det fanns allt ifrån ostron, hummer, olika köttsorter, minihamburgare till

Hongkong dag 2
onsdag 1 februari 2017 - Hongkong

Fortfarande väldigt jetlaggade och lite smått slitna kanske. Blev en lugn dag med shopping under dagen i en galleria bredvid hotellet som hette City Plaza. Vi hittade en skridskobana mitt i Gallerian och vi kände oss såklart tvungna att testa den. Barfota, barbenta och så skridskor på det.

Hongkong dag 3
onsdag 1 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

Dag 3 tog vi en taxi (superbilligt med taxi i Hongkong) till Viktoria peak, som är ett utsiktsställe uppe på ett berg. Väl där uppe såg vi tyvärr ingenting annat än dimma, vilket var synd. På vägen ner valde vi att åka linbana/rälsvagn och då fick vi iaf en glimt av utsikten när man

MayaB i Filippinerna
Hejdå Sverige och Hej Hongkong!
söndag 29 januari 2017 - Hongkong, Hongkong

Nu har vi lämnat ett småkyligt och grått vinter-Sverige och anlänt till ett lite varmare och disigt Hongkong. Flygresan gick utmärkt. Direktflyg med SAS, 10 h. Tyvärr lyckades jag inte sova så värst mycket på planet vilket nog hade behövts. Vissa andra i resesällskapet (Elin) lyckades