Thailand 2017

fredag 13 januari 2017 - tisdag 31 januari 2017 Thailand 2017

Åhlunds Thailands resa, en resa med många förväntningar☀️🍹🌴👙🍺

Bambou Island
lördag 28 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag började vi dagen med en rejäl frukostbuffé nere vid strandpromenaden i Ao Nang. Sedan åkte vi speedboat ut till ön Bambou. Resan tog ca 40 min och väl framme var vi i paradiset! Så fint vita sandstränder och kristallklart blått vatten. Vi stannade där i 5 timmar, solade, badade och

Ömsom sol ömsom regn
torsdag 26 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Vi har under några dagar ägnat oss åt strandhäng, bad, härlig massage, god mat och smarriga drinkar.Fått massage för ca 350 Skr för oss alla fem. Hemma hade det inte räckt till en person. Vi har haft härlig sol och runt 30-33 grader fram till ca 15 sedan har regnet kommit lite små

Slappardag
måndag 23 januari 2017 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag började vi med en rejälfrukost på Cosy Garden vårt frukostfavoställe sedan har dagen bestått av härligt strandhäng under hela dagen. På em kom det en rejäl regnskur på 30 min annars har det varit sol och 35 grader varmt. På kvällen åkte vi in och shoppade lite sedan åt vi på

Hong Island
söndag 22 januari 2017 - Hong Island, Nong Thale, Krabi, Thailand

Idag var det tidig uppstigning kl 06.45 för att vi skulle ta en heldagstur till Hong Island. Resan kostade 1000Thb/person + 300Thb för att gå iland då ön är en nationalpark då ingår snorkelutrustning och lunch och skjuts till/från huset där vi bor. Vi unnade oss en hotellfrukost i

Varma bad
lördag 21 januari 2017 - Emerald Pool & Patio, Eugene, Oregon, USA

idag packade vi väskan och hyrde oss en privat chaufför för en dag och åkte till först Emerald Pools som ligger 1 timmes bilfärd ifrån Ao Nang. Där fick vi vandra ca 1.5 ut i djungeln på en spång emellan olika pooler. Till slut var vi framme vid Emerald Pool där vi badade i ca 32 varmt

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!