Dalins äventyr

söndag 22 januari 2017 - måndag 27 mars 2017

Dag 36 av 65

Dalins äventyr

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

Åh det regnar och regnar...

...himlen är grå...🎶 osv. Lasse Stefanz fick tydligen sätta tonerna till denna gråa dag haha! Fy 17, idag har solen lyst med sin frånvaro, regnet har strilat konstant hela dagen. Dagen då vår fulfina Jucy Condo skulle återlämnas, när gråvattnet skulle tömmas på nytt efter 380 mil

Delfiner, tacomys, sluttamp...
fredag 24 februari 2017 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Igår fick vi äntligen se delfiner, massor! Så fina. Tyvärr var de inte tillräckligt intresserade av oss så vi kunde inte stanna och simma med dem, vilket annars var planen. Havet var lite för lugnt, vilket gjorde det svårare för dem att fixa mat när de inte kunde gömma sig i grumligt

Det blev en dag på stranden
onsdag 22 februari 2017 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Vi reste igår över höga vulkaniska bergsryggar ut till östkusten och mer specifikt Akaroa. Vi möttes av ett franskinspirerat samhälle med fantastiskt vatten, klarblå himmel, en liten strand, smala gator och ett pittoreskt läge vid hamnen. Kryssningar avgår från hamnen flera gånger om

Varma källor och gondol!
måndag 20 februari 2017 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Lämnade Lake Tekapo igår efter att vi spenderat eftermiddagen på Tekapo Springs och deras härligt varma källor med utsikt över den turkosa Lake Tekapo och bergen i Mount Cook. De hade en lekfull avdelning som uppskattades väldigt mycket av de två mindre baddjuren och några lugnare

Många lysmaskar, många mil
lördag 18 februari 2017 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

Vi tog oss en tur till grottorna i Te Anau innan vi lämnade denna fina lilla ort som är helt omringad av vackra berg och sjöar med kristallklart vatten. Inne i grottan var man tvungen att vara helt tyst och sitta helt stilla i en liten eka i en kolsvart grotta för att inte skrämma de grönt

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!