Första backpackingresan

lördag 14 januari 2017 - söndag 5 februari 2017 Första backpackingresan

Min första backpackingresa och första gången jag reser på detta sätt ensam. Ska ta mig fram genom Asien, från Bkk, genom Vietnam, ett snabbt stopp i KL och sedan en vecka på filippinerna.

Och så var cirkeln sluten
lördag 4 februari 2017 - Bangkok, Thailand

Imorgon kommer jag vara hemma igen. Otrolig overklighetskänsla. Jag har idag besökt tre länder på 12 timmar. Inte illa måste jag säga. Fascinerande hur avslappnad jag blivit till sådant som förr stressad mig. Som flygplatser. Att stå i kö (alltid den långsammaste och regelbundet fel kö,

All you need is...
fredag 3 februari 2017 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

... wifi, en säng och AC. Och kan inte AC fås räcker det med wifi och en säng. Det är fantastiskt hur ens prioriteringar har ändrats under resans gång. Inser nu att jag var otroligt bortskämt i början av min resa. Säng med omgången, wifi, AC, varmvatten till och med gratis påfyllning av

När filippinerna levererar...
torsdag 2 februari 2017 - Moalboal, Centrala Visayas, Filippinerna

...levererar de med besked! Idag var det dags för canyoneering. En upplevelse som alla talat sig hesa om dess storhet. Trots det var jag inte beredd på hur galet bra det var. Helt klart den bästa upplevelsen på filippinerna. Slår till och med dykningen, vilket var själva anledningen till att

Sardiner, Sardiner och mer Sardiner.
onsdag 1 februari 2017 - Moalboal, Centrala Visayas, Filippinerna

Idag var dykdag nummer två. Efter att ha blivit lätt besviken igår hoppades vi på bättre idag. Vi hade planerat för tre dyk och åkte ut till Pescador Island på morgonen med bara ett lätt molntäcke och många solglimtar. Sol är nödvändigt för god dykning och för bra sikt. 15 minuters

Uppe med tuppen och nere med sköldpaddor
tisdag 31 januari 2017 - Moalboal, Centrala Visayas, Filippinerna

Resan närmare sig sitt slut allt mer och jag sitter fast på filippinerna. Får jag erkänna att jag inte gillar landet alltför mycket? Det saknas matkultur, eller kultur i allmänhet, och... jag har liksom inte blivit charmad. Mina förväntningar har inte uppnåtts. Kanske var de satta gör