*Thailand 2017*

torsdag 2 februari 2017 - fredag 3 mars 2017

Tillbaks i Thailand
måndag 20 februari 2017 - Karon, Phuket, Thailand

Eftejr några intensiva dagar i Singapore är vi tillbaka vid stranden igen. Singapore är en stad med 5,6 miljoner invånare, välorganiserat, rent och snyggt. Vi tog cable car till Sentosa Island och besökte akvariet. Området är jättestort och man har varken tid eller råd med allt. En

Fest och nytt land
torsdag 16 februari 2017 - Singapore

På alla hjärtans dag var det sedvanlig fest på hotellet i Phuket. Vid vårt bord gjorde vi plats åt en senkommen gäst. Han var från Finland och kunde knappt någon engelska. Han tyckte att han hamnat vid ett bra bord "Good people" sa han och bjöd alla oss 10 på varsin öl. Hade inte hunnit

Big Budda day
lördag 11 februari 2017 - Karon, Phuket, Thailand

I går var det Big Budda dagen. Då kan man inte köpa alcohol. Varken i butik eller på restaurangen.  Alla barer var stängda. Vi var ute och åt med goda vänner från Bollebygd och till maten drack vi öl (Chang) som serverades i kaffekoppar. Sedan ställde de ölflaskorna på bordet. Vi var

En vecka har gått
fredag 10 februari 2017 - Phuket, Phuket, Thailand

Ja så har redan en vecka gått. Så här ser dagarna oftast ut:vaknar jag före sju ( vilket oftast händer) går jag ut och tar en promenad runt lagunen. Det är 880 m. Har hiten tills bara tagit ett varv annars kan det bli fler. Skönt innan solen går upp. Då har jag två bodygards med och

Senast aktiv - från Sverige
Sol, värme och mycket skratt
söndag 5 februari 2017 - Karon, Phuket, Thailand

Resan ner gick problemfritt. Vi landade på den nya flygplatsen där passkontrollen gick ganska snabbt. Nytt är att alla resväskor skannas men vi hade tur våra väskor slapp. Vädret är varmt och soligt men igår kväll kom en skur som heter duga. 35 grader i skuggan och 31 grader i