Rumble in the jungle

torsdag 19 januari 2017 - söndag 12 februari 2017 Rumble in the jungle

Hongkong, Macao, Ho Chi Minh, Phnom Penh, Sihanoukville, Siem Reap, Bangkok, Chiang Mai, Malacka och Kuala Lumpur på 3 veckor

Full Circle
söndag 12 februari 2017 - Kastrup, Region Hovedstaden, Danmark

Likt Rambo har jag nu kommit full circle och så var denna resa avslutad. Bara några timmar tåg kvar till den väntande vardagen. Sammanfattningsvis så innebar ju denna resa några återbesök, Hong Kong, Saigon och Kuala Lumpur har jag besökt tidigare. Dock är inget av dessa resmål något

Mallrats
lördag 11 februari 2017 - Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

Ägnade gårdagen inuti gallerior. Är det något de kan här så är det gallerior. När värmen klättrat upp till 35 och liften står helt stilla är det skönt att svalka sig inuti en nedkyld galleria. Började i en exklusiv galleria med alla prylar och kläder jag vill ha som inte lämpas sig

The Lizard King

Blev ingen strand igår i Malacca då det var molnigt fram till lunch. Efter lunch så klarnade det dock och en otrolig hetta följde. Jag flydde in i en av galleriorna för att svalka mig. Väl där blev det en malaysisk snabbmatsrestaurang som serverade min lunch. En burgare och pommes enligt

Don't mess with Melaka
onsdag 8 februari 2017 - Malacka, Malaysia

Ett skrovmål i en galleria någon kilometer söderut började dagen. Något de verkligen kan i asien är gallerior. Hade kunnat gå där hela dagen och shoppa. Så otroligt billigt med kläder i Malaysia. Hade jag haft mer pengar och en större väska hade jag återvänt med en ny garderob.

TIE Advanced
tisdag 7 februari 2017 - Malacca, Malaysia

Efter ha avslutat gårdagen i samtal med två polskor över öl. Så började dagen med lite frukost och en dusch. Hann med en kvick sväng på stan för en fruktsmoothie innan jag tog en uber till flygplatsen vid ett. Två timmar innan tänkte jag skulle räcka mer än väl då flygplatsen är