Lanzarote Februari 2017

fredag 10 februari 2017 - fredag 17 februari 2017 Lanzarote Februari 2017

En vecka på Lanzarote.

Hemma igen
lördag 18 februari 2017 - Krontallsvägen, Avesta, Dalarnas län, Sverige

Nu är vi hemma igen!Igår var det strålande sol när vi lämnade Lanzarote. Flygningen gick ok, det var många skrikande ungar med på planet. Deras föräldrar var helt slut när vi landade. Det gör mig ingenting med skrikande ungar, man vet ju själv hur det var ibland när de var trötta och

Magisk soluppgång
torsdag 16 februari 2017 - Puerto del Carmen, Kanarieöarna, Spanien

I morse gick vi ner till stranden för att se och fota soluppgången. Det var häftigt att se solen komma upp. Idag har vädret varit fantastiskt! Man är inte direkt sugen på att åka till kalla Sverige. Idag cyklade olov en vända till en utkiksplats som låg ca 900 meter över havet. Olov

Båtbuss men ingen ubåt
onsdag 15 februari 2017 - Puerto del Carmen, Kanarieöarna, Spanien

Dagen inleddes med frukost och att Olov drog iväg på en cykeltur. Det var tyvärr ingen sol så jag tog en långpromenad längs stranden. Många verkar ha det som rutin här, många går eller springer, med eller utan stavar, med eller utan skor men nästan alls har hörlurar på dig. Typiskt nog

Sol hela dagen!
tisdag 14 februari 2017 - Puerto del Carmen, Kanarieöarna, Spanien

Idag tog Olov en långtur, han cyklade upp till norra udden och tillbaka då det blev ca 12,5 mil idag. På 4 dagar har han cyklat 36 mil, får se hur många mil till han hinner med.Själv låg jag vid poolen och lapade sol. Köpte några megastora klädnypor för att hålla handduken på plats i

Utflyktsdag till Timanfaya
måndag 13 februari 2017 - Puerto del Carmen, Kanarieöarna, Spanien

Innan utflykten hann Olov med en cykeltur på ett par timmar och jag hann gå långt på stranden innan jag sjönk ner i en solstol. Men först lite om igår. Vi tog en promenad till flygplatsen, ganska långt. Jag fick blåsor på trampdynorna och Olov fick ont i sin "ikeanerv", typ ischias. På