Asien runt

fredag 20 januari 2017 - torsdag 20 april 2017

Cirkus, tempel o escape room
söndag 19 februari 2017 - Siem Reap, Kambodja

I siem reap lyckades vi fylla varje dag, mycket tack vare en bokningsbyrå driven utav en britt som (även att vi kom med kort varsel o ville åka på nåt) fixade biljetter o var hjälpsam o tydlig.Samma dag som vi anlände så gick vi på en cirkus, driven utav en skola som tar in föräldralösa

Angkor wat o marknad
söndag 19 februari 2017 - Siem Reap, Kambodja

Angkor wat är väl ett ställe man måste åka till, vilket vi gjorde hyfsat billigt tack vare britten som ordnade en tuk-tuk att köra oss dit o runt.Nu, Angkor är en hel del tempel... o en jävla massa sten... med en massa trappor.Många var förfallna eller att träd vuxit igenom o gjort saker

Tempel i mindre ort
fredag 17 februari 2017 - Kompong Thom, Kambodja

När ni var klara i phnom pehn tog vi minibuss till kompong thom, halvvägs till siem reap där vi spenderade två nätter. Hittade en liten trevlig turistinfo ställe där som gav ett par rekomendationer. Vi åkte ut till ett ställe som hade typ tre fält med en massa torn där en lokal guide

Phnom pehn
onsdag 15 februari 2017 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Framme i Phnom penh, kambodja, efter ca 6 timmar buss från Ho chi minh , vietnam. Vi tog en flodtur där vi mötte fler backpacker som föreslog att vi åkte på genocide museet i stan. Vilket vi gjorde, det var en tung men intressant vistelse som berättade mycket om kambodjas historia o vilken

Solbränna
måndag 30 januari 2017 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Det var ett fint litet paradis vi hittade med trevlig värdfamilj o gäster o go mat.Snorklingturen var toppen men vi var rätt så dåliga på att ha på solskydd mellan doppena att jag brände ryggen ordentligt, o blivit tvungen att smörja in o sova på mage i en vecka.