Familjeresa till Sydostasien

fredag 27 januari 2017 - fredag 24 februari 2017 Familjeresa till Sydostasien

Hemresa
fredag 24 februari 2017 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Då sitter vi nu hela familjen på flyget i luften i norra Kina. Flyger sedan över mongoliet (ulaanbaatar) och stora delar av Ryssland. Planet lyfte i tid så vi ska landa på Arlanda omkring kl 14, svensk tid. Klockan är kring 12 HK-tid så vi har precis blivit serverade lunch. Morgonen gick

Sista dagen
torsdag 23 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

Då var det sista dagen i Kong Kong.I tisdags tog vi det mest lugnt, vara skönt att få sova lite på morgonen efter våra sena ankomst. Elin och Victor var i skolan under dagen. Vi var på "klubben" och spelade lite tennis, badade bubbelpool och åt lunch. Efter det gick vi till "Discovery Bay

Nu lämnar vi värmen...
måndag 20 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Hej allesammans!Nu kom dagen då vi ska lämna vietnam och åter ta oss till kusinerna i Hong Kong. Vistelsen i vietnam har varit härlig. Vi har inte sett överdrivet mycket av landet utan prioriterat sola, bada och leka. Alla har varit väldigt hjälpsamma och vänliga. Alla inom restaurangen har

Lång dag...
måndag 20 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

På startbanan stod vi...men åkte tillbaka till vår gate. Tekniska problem hette det, fick byta plan. Missade sedan vårt byte men bokades om. Mer info kommer men vi har nu landat i Hong Kong o det känns lite som hemma efter den här långa dagen. 9 timmar försenade.  Hörs snart igen! Kramar

Smurf eller avatar?
torsdag 16 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi hade hoppats på att det skulle funnits en supermarket i närheten av hotellet men det fanns det inte. Så nu när vi var i behov av blöjor var det bara att ge oss in till stan, Duong Dong. Hotellet har shuttle till stan på bestämda tider med en bestämd hållplats ungefär i mitten av den