David och Viktors luff

söndag 29 januari 2017 - söndag 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Mot Melacka!
måndag 27 mars 2017 - Malacca, Malaysia

Hallå! Nu är jag själv då jag inte kände att jag var helt färdig med Asien, så jag fortsätter någon vecka. Igår åkte jag och David samtidigt till flygplatsen men för att ta två olika flyg. Jag flög till Kuala Lumpur, en stad där vi redan varit i, för att kunna ta en buss till

Min sista dag!
lördag 25 mars 2017 - Hongkong

Idag har varit min sista dag på resan. Imorgon beger jag mig hemåt till Stockholm och Viktor drar vidare till Kuala Lumpur. Helt ärligt ska det bli skönt att komma hem. Efter att ha varit borta i två månader så känner jag mig färdig här borta. Behöver komma hem och äta lite svensk

Hongkong
fredag 24 mars 2017 - Hongkong, Hongkong

Tjena! Vi är nu i Hongkong, den coolaste staden jag någonsin har upplevt!Dagen efter Gustav lämnade oss tog vi det lugnt, shoppade lite av diverse och la oss tidigt. Morgonen igår gick vi upp klockan 6 för att äta frukost och checka ut. Vi tog en taxi till flygplatsen som var en upplevelse.

Hanoi och Halong
tisdag 21 mars 2017 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

HalluDet var ett tag sen men tiden går så sjukt fort. Vi har lämnat Hoi An och efter en 18h bussresa på en sleepingbuss kom vi fram klockan 5 till Hanoi. Väckningen var ett HANOIIII, med en röst som Robin Williams har i "Good Morning Vietnam!". Vid den här tiden är staden inte särskilt

Gamla staden
torsdag 16 mars 2017 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Hej på er! Nu var det ett tag sen jag gjorde ett inlägg här. Nu är vi i Hoi An som ligger ungefär i mitten av Vietnam. Staden är väldigt pitoresk, gamla byggnader och skräddare i varje gatuhörn. Staden är väldigt lugn men det är inte vårt hotell, här hålls det igång långt in på