Uganda & Kenya

torsdag 16 mars 2017 - torsdag 27 april 2017

Dag 9 av 43

Uganda & Kenya

Min vän Linnea och jag åker till Östafrika för att praktisera som blivande barnsjuksköterskor på ett sjukhus i Kampala, Uganda i 4 veckor och därefter 2 veckors äventyr i Uganda och Kenya! Ska äntligen få uppleva Afrika, galet :-) Också hoppas vi att denna resdagbok faktiskt har blivit bättre och kommer att fungera hela resan..!

Praktik

Första dagen på praktiken!Vi fick veta i fredags att vi skulle komma till kontoret kl 8.30 på måndag för att bli visade omklädning osv. Vi fick också fylla i ett papper i fredags med vilka avdelningar vi ville vara på vilka veckor. Vi går dit i tid och får såklart vänta..;) någon

Händelserik dag

IgårFörsta dagen på egen hand så att säga...vi märkte ganska snabbt att vi verkligen inte har koll på någonting här nere, ingenting fungerar som vi tror och är vana vid  och vi vet inget om vilka områden som är säkra, vilken taxi som är okej att ta osv...vi får fråga hela tiden! Vi

En väldigt lång resa

Okej, nu är vi då i Kampala, på Mulago guest house för att vara exakt. Resan hit var allt annat än problemfri...inga större saker men. Vi skulle bli hämtade hemma hos Linnea kl. 03.30 för att åka till flygplatsen och runt 01 vaknar Linnea och mår skit, vi kan väl säga att hon va rätt

2 dagar kvar!

Let´s test om detta verkligen fungerar bättre nu..! 2 dagar kvar och resfebern kommer och går, ganska lugn just nu när jag har börjat lägga fram allt jag vill ha med mig...tror inte jag kommer va lika lugn när jag ska försöka få plats med det i väskan! Igår skickade jag i alla fall in