Uganda & Kenya

torsdag 16 mars 2017 - torsdag 27 april 2017 Uganda & Kenya

Min vän Linnea och jag åker till Östafrika för att praktisera som blivande barnsjuksköterskor på ett sjukhus i Kampala, Uganda i 4 veckor och därefter 2 veckors äventyr i Uganda och Kenya! Ska äntligen få uppleva Afrika, galet :-) Också hoppas vi att denna resdagbok faktiskt har blivit bättre och kommer att fungera hela resan..!

Slut
torsdag 27 april 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Äventyret är över(26/4 kl 19.00) Nu sitter vi på Nairobi flygplats och väntar, kl 23.55 ska flyget gå..vi är här i väldigt god tid! Tur att det finns mat, wi-fi och GT 😉5 dagar spenderade vi i Mombasa på ett riktigt fint hotell, med all-inclusive, stort område med flera pooler, en

Whisper
fredag 21 april 2017 - Mombasa, Mombasa County, Kenya

Nu har vi lämnat Jinja och Uganda för denna gången, känns väldigt märkligt! Känns som vi varit borta jättelänge och har typ "glömt bort" livet hemma... Vi hade några väldigt roliga och givande dagar i mysiga Jinja, efter raftingen blev det ju då ridning vilket gjorde att vi knappt

Riverrafting

JinjaResan till Jinja började inte jättebra om vi säger så...vi var i tid och likaså bussen som skulle plocka upp oss! Problemet var att vi skulle plocka upp fler på vägen... vi skulle hämta 5 stycken på ett hotell där bara två stod o väntade, efter ca 10min kommer en tredje och sen

Sista veckan i Kampala

Hej allihopa! Nu har vi gjort klart praktiken och håller nu på att packa för att dra vidare till Jinja tidigt imorgon! Det känns lite märkligt men samtidigt ganska skönt, vi känner oss ganska färdiga med detta nu... I veckan har vi varit på Malnutrition ward, dvs undernärda barn, det är

Neonatal

Veckan på NeoDenna veckan har minst sagt varit omtumlande för oss båda, känns som att man har gått igenom alla tänkbara känslor på en o samma dag, man blir ledsen, frustrerad, irriterad, glad, tom... det har nog varit den tuffaste men samtidigt mest givande avdelningen vi varit på!