Indien 2017

lördag 4 mars 2017 - fredag 24 mars 2017 Indien 2017

Resa till Bombay, Kerala, Jaipur och New Delhi

Dag 18-21: New Delhi och Agra
torsdag 23 mars 2017 - New Delhi, Delhi, Indien

Delhi ligger ca 26 mil från Jaipur men det tog oss ändå ca 5h att nå Delhi med bil. Vid första anblick är skillnaden mellan Jaipur och Delhi stora. Man får lätt känslan av att Delhi är mer modern för här finns höga hus, moderna butiker och riktiga vägar. Fast det är kanske inte så

Dag 14-17: Jaipur
onsdag 22 mars 2017 - Jaipur, Rajasthan, Indien

Från Kochin tog vi flyget till Jaipur, mer känd som den ”rosa staden”. Efter vår första dag vandrandes runt i Jaipur kunde vi konstatera att detta är motsatsen till det gröna Kerala. Gamla betongbyggnader omringar gator fullpackade med djur och människor. Hittills har vi sett både

Dag 10-13: Munnar
lördag 18 mars 2017 - Munnar, Kerala, Indien

Eftersom vi valde att åka en dag tidigare till Munnar hade vi inte något boende där första natten. Ben kom tidigt att bli mer en vän än chaufför och första natten fick vi övernatta i en typ av stuga som en av hans bekanta äger.Under natten regnade det kraftigt och man kunde höra hur det

Bilderna från Kerala: Alappuzha, Thekkady och Backwaters
tisdag 14 mars 2017 - Periyar, Kerala, Indien

Nu har vi fått lite bättre internetuppkopplingen och här kommer bilderna tillhörande förra inlägget

Kerala: Kochi, Alleppey och Thekkady
söndag 12 mars 2017 - Periyar, Kerala, Indien

Dag 5 var det dags att lämna Mumbai och ta flyget till Kochi. Vår första anhalt var ett hotell som låg nära Vembanad Lake, någonstans kring Muhamma. Jag tror inte vi riktigt hade förstått hur lång tid det tar att färdas i trafiken här för de 7 milen som vi skulle åka var planerade till