Sydafrika med safari samt Swaziland

tisdag 19 december 2017 - torsdag 18 januari 2018

Lite utflykter
lördag 13 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Gjorde en mycket trevlig utflykt i onsdags till vinområdena norr om staden, två vinprovningar och en två timmars lunchuppehåll i Stellenbosch där man kunde flanera runt bland butiker och restauranger. Torsdagen tillbringade jag nere i ett område som heter "Waterfront", det är som en hel

Landat och aklimatiserat mig
tisdag 9 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vilken fantastisk stad, jag fullkomligt älskar Kapstaden. När jag kom så hade jag lite problem med vattnet och det visade sig vara värre än jag trott, någon hade kört på och förstört vattenmätaren så vattnet var avstängt i hela fastigheten. Det fixades inte förrän idag vid 11-tiden.

Äntligen i Kapstaden
lördag 6 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Kom med bussen till Kapstaden, blev trevligt överraskad av bussen, mycket modern, två våningar och gott om benutrymme även för mig. Stannade till ungefär var 4:e timma för kortare bensträckare och toabesök eller inköp av mat. Vi vart två timmar försenade på grund av en trafikolycka så

Glömde länk till mitt boende
lördag 6 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Tillbaka till Johannesburg (motvilligt)
torsdag 4 januari 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Den mest besynnerliga nyårsafton någonsin. Jag hade ju bestämt mig för att lyxa till det och käka middag på det lite exklusivare stället, gissa om min förvåning att jag var den enda gästen där. 5 servitörer och vet inte hur många i köket samt i baren. Jag var där vid 21vilket jag