37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

måndag 20 mars 2017 - onsdag 12 april 2017 37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

Så är det dags igen, att "räkna lejon" hos L E O https://www.facebook.com/LEO.Africa Vi hyr en bil i Johannesburg, 3 - 4 timmar till Marataba, där blir vi i 2 veckor, därefter en veckas rundtur upp i Drakenbergen, Panorama Route. Denna gång hänger Tiina med

Knallat en bottenplatta igen.
måndag 10 april 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Hyrbilar är bara skräp, igen har jag knallat en bottenplatta på en hyrbil, förra gången var det "mustisen" i U S A.Inte kan det vara fel på han som kör, eller??Nå, på en hårdtorkad potatisåker gäller det att hitta rätt, men så såg vägen till L E O basen ut.Tur att det finns

med GPS:en hamnade vi på en sopptipp
lördag 8 april 2017 - Graskop, Sydafrika

Vid transporten från Pretoria till Grasskop styrde gps:en in oss på en soptipp, tur att man kan prata och att det finns snälla mäniskor som leder en på rätt spår.Det har varit dåligt med WiFi på denna resa, så jag återkommer med bilder när vi kommer hem. (har 1 600 bilder att välja

Hijacker 4 km
onsdag 5 april 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Efter 2 fantastiska veckor i buchen vände vi ut mot civilisationen, i Pretoria möttes vi av denna vägskylt "Hijaker 4 km" !!!!Nej tack, tillbaka till buchen där känner vi oss trygga.Första natten blev på ett 5 stjärnigt hotel som Sabrina hade rekomenderat.Visst är det trevligt. meeen,

Så är Meeting point avtalad
lördag 18 mars 2017 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

På Tisdag möter Koos upp på Menlyn Park Mall, Menlyn/Pretoria. Sedan lotsar han oss ut i teränglådan.  Johannesburg - Pretoria, ca: 40 minuter, Pretoria - Maratbe National Park, ca 4 timmer. Hur långt in i parken vi bor vet jag inte ännu.Tiina har hittat platsen på sin "platta", där hon

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

51 Bilder 3 Besökta platser 6 Dagböcker