Gambia Tour

tisdag 21 mars 2017 - onsdag 29 mars 2017 Gambia  Tour

Gandalf Grå med förtjusande fru utforskar Afrika

Avresa
tisdag 28 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Dagen startade som vanligt med utsökt frukost och sedan fm solstol innan packning å lunch. Flyget går 16.50 å bussen hämtar 13.35.ca 30 min till Banjul airport. Nästa gång egen transport.Bifogar utsikten från herrmuggen när Julbrew trycker på, Nice.

Lokal guidning med lärdomar
söndag 26 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Abdullaley eller Abdullah, vi är inte riktigt säkra vad vår lokale guide som haffade oss via Monkey Park hette...På morgonen hämtade han å lokale taxi chauffören Lalah, upp oss via hotellet för att först ta oss till crocodilepark. Det var en kort tur först via museumet å sedan till

Söndag i djungeln
söndag 26 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Heldag i djungeln å på mangroverfloden idag. Riktigt kul tripp i sakta mak med 5 andra landsmän. Bra tid att åka hit nu, mer tid till allt å ingen hets/kö.Vi blev spådde av bushman för första gången. Lycka å välgång till oss samt varsin "spooky" spådom om oss bägge som man undrar hur

Finmiddag & apornas planet
fredag 24 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Torsdagen tillbringades med strandpromenad till Monkey Park å halvvägs dit träffa vi på en man som kunde ta oss in bakvägen, planka alltså, "its ok maaan". Vi bangade å då sa han att han inte ätit på flera dagar. Tyvärr går det inte att rädda alla människor. Väl framme blev vi

Surfa på vågorna
torsdag 23 mars 2017 - Kololi, Serrekunda, Banjul, Gambia

Vit flagg å sköna vågor idag att magsurfa på. Lifeguard Jonathan hade noterat att Gandalf grå såg ut att ha kul å försökte likna en delfin. Snarare val var det i verkligheten.