Avresa
tisdag 28 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Dagen startade som vanligt med utsökt frukost och sedan fm solstol innan packning å lunch. Flyget går 16.50 å bussen hämtar 13.35.ca 30 min till Banjul airport. Nästa gång egen transport.Bifogar utsikten från herrmuggen när Julbrew trycker på, Nice.

Lokal guidning med lärdomar
söndag 26 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Abdullaley eller Abdullah, vi är inte riktigt säkra vad vår lokale guide som haffade oss via Monkey Park hette...På morgonen hämtade han å lokale taxi chauffören Lalah, upp oss via hotellet för att först ta oss till crocodilepark. Det var en kort tur först via museumet å sedan till

Söndag i djungeln
söndag 26 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Heldag i djungeln å på mangroverfloden idag. Riktigt kul tripp i sakta mak med 5 andra landsmän. Bra tid att åka hit nu, mer tid till allt å ingen hets/kö.Vi blev spådde av bushman för första gången. Lycka å välgång till oss samt varsin "spooky" spådom om oss bägge som man undrar hur

Finmiddag & apornas planet
fredag 24 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Torsdagen tillbringades med strandpromenad till Monkey Park å halvvägs dit träffa vi på en man som kunde ta oss in bakvägen, planka alltså, "its ok maaan". Vi bangade å då sa han att han inte ätit på flera dagar. Tyvärr går det inte att rädda alla människor. Väl framme blev vi

Surfa på vågorna
torsdag 23 mars 2017 - Kololi, Serrekunda, Banjul, Gambia

Vit flagg å sköna vågor idag att magsurfa på. Lifeguard Jonathan hade noterat att Gandalf grå såg ut att ha kul å försökte likna en delfin. Snarare val var det i verkligheten.

Flera dödssynder idag
onsdag 22 mars 2017 - Bijilo, Serrekunda, Banjul, Gambia

Lättja.Som sig bör på semestern är detta synden ett att avverka. Solstol hela dagen efter Vings välkomstträff. Sedan tog vi lunch på lokala haket bredvid och stötte genast på Omar/Miickey som är vår självutnämnda guide och allt i allo. Sedan fick han ta oss till lokala supermarket och

Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Resa resa resa å så på plats
tisdag 21 mars 2017 - Kololi, Serrekunda, Banjul, Gambia

Efter ca 10 timmars flyg inkl stop för tankning å besättningsbyte på Las Palmas så landa vi i Gambia ca 17.30 med start 06.10 hemifrån. Då skiljer det bara 1 timme i tidsskillnad.Att vi blivit vana resenärer skulle nästan straffa oss denna gång och att ha nära till Arn kan vara för