El Caminon

måndag 12 juni 2017 - onsdag 5 juli 2017

Sista dagen
tisdag 4 juli 2017 - León, Kastilien och León, Spanien

Sista etappen in mot Leon, hade jag sällskap med min japanska vän. Det hände så mycket den här dagen. Kärt återseende av Silvia från Italien, som jag mötte dag tre. Nya möten, men också känslomässigt adjö.Hur gick det nu då för mig, att hitta mitt hotell i Leon? Det löste sig

Solrosor

Näst sista morgonen. Jag gick ut till en klar kall dag. Ingen vind och en sol som försökte ta sig igenom morgondiset. Det tog fem minuter att komma ut ur byn och sedan rakt in i en skimrande grå/blå horisont.  Helt fantastiskt. Ännu en pärla att trä på " må bra bandet". Långa stunder

Vilken morgon!

I går övernattade jag på ett fyrstjärnigt hotell. När jag i morse skulle gå till frukosten, så gick jag igenom svala lokaler med soft musik. Så kommer jag till frukosten och hamnar mitt bland en grupp kineser,  som är på bussresa i Europa. Det tog ett tag att komma fram till maten. Alla

Blåser kallt
fredag 30 juni 2017 - Sahagún, Kastilien och León, Spanien

Igår kväll blev det åter igen en trevlig samvaro. Vid middagen fick jag sällskap av vännen från Japan. Tror han heter Akito. Sedan satte sig Eddie från Sydafrika också vid vårt bord. Jag har sett Eddie många dagar på leden. Vi har inte gått tillsammans, för han går i ett snabbare

Vilo/siestadag

Hotellet igår låg lite utanför centrum,så jag beslutade att vara kvar där. Jag gjorde ett besök i kloster delen och tittade på utgrävningar man gjorde i kyrkan. Otroligt intressant. Sedan åt jag middag. Fantastisk miljö, servisen inget att klaga på. Maten var däremot den sämsta jag