El Caminon

måndag 12 juni 2017 - onsdag 5 juli 2017

Dag 14 av 24

Nu har det hänt
lördag 24 juni 2017 - Burgos, Kastilien och León, Spanien

Sträckan till Burgos gick bra, tills jag skulle ta mig igenom  staden  samt hitta mitt hotell. Det stod ingenstans att pilarna var utsatta som en  ketchupeffekt. Naturligtvis irrade jag bort mig. Till slut frågade jag en man som kom med sin lilla dotter i handen. Han tog mig i andra handen och

Glad midsommar
fredag 23 juni 2017 - Atapuerca, Kastilien och León, Spanien

Glad midsommar! Njut av tillvaron. Det gör jag. Tala om kontraster. I går vid sidan om en stökig väg. Idag var det vandring bland pinjeträd, ekar och stora ormbunkar. Det gick att höra tystnaden. Ja, tills det kom några fransmän/italienare/spanjorer som av någon anledning långt före man

Transportsträcka
torsdag 22 juni 2017 - Belorado, Kastilien och León, Spanien

Fötterna tejpade, axlarna fått sin aloe vera dos, värme/solplitorna mycket bättre och kroppen känns bra. Perfekt utgångsläge. Då börjar vattenslangen att läcka! Vet inte om jag har kunnat fixa den idag. Jag vill ju helst ha vattnet i mig och inte på mig, när jag går.Idag kändes det

Alert

I morse vaknade jag pigg och alert!Det innebar att jag kom iväg drygt 1 timme tidigare än föregående dagar. Jag hoppade över frukosten och när jag kom till första byn, köpte jag en baguette och en kaffe. Efter den obligatoriska backen gick det riktigt bra. Idag förändrades de gröna

Vad hände nu?
tisdag 20 juni 2017 - Nájera, La Rioja, Spanien

När jag läste informationen om , hur jag skulle ta mig ur Longrono, en stad med 245 000 invånare med gator och gränder, blev jag lite bekymrad.  Det stod att det kunde vara svårt med markeringarna och tvära vändningar. Kollade vid frukosten om det var någon jag kunde gå tillsammans med.