Peru

fredag 31 mars 2017 - tisdag 18 april 2017 Peru

I slutet av mars åker jag till Peru för att dels vandra Inkaleden samt besöka en kompis till mig som jobbar som missionär uppe i norra Peru.

Hejdå Peru
måndag 17 april 2017 - Lima, Callao, Peru

Sista veckan här i Peru har gått så otroligt fort! Nu är jag på mitt hostel i Lima och imorgon väntar flyget tillbaka till Sverige. Denna veckan har jag tillbringat mestadels i norra Peru, närmare bestämt "byn" Chulucanas. Jag landade sent i lördags kväll. På söndagen var vi i kyrkan

Hejdå Cusco, hej Chulucanas
söndag 9 april 2017 - Chulucanas District, Peru

Nu är min tid i Cusco slut, har gått så sjukt fort... Dagen efter att jag kom tillbaka från inkavandringen så mötte jag upp Kaliana. Tjejen från Nya Zeeland som jag mötte på flygplatsen i Lima! Var tillsammans med henne och några kompisar till henne hela dagen och vi gick på marknad samt

Inkaleden
torsdag 6 april 2017 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej! Nu är jag tillbaka på mitt hotell efter 4 dagar uppe i bergen! Har varit helt fantastiska dagar men också jobbiga. Jag hann ju bara vara i Cusco ca 12 timmar innan vi påbörjade vandringen och man ska egentligen vara där ett par dagar för att vänja sig vid den högs höjden. Kände

Äntligen framme!
lördag 1 april 2017 - Cusco, Urubamba, Peru

Mardrömsresan från helvetetÄntligen är jag i Cusco! Ca 12 timmar senare än planerat. Allt som kunde gå fel har i princip gått fel. Började i Köpenhamn med att det inte fanns någon information om hur jag skulle checka in. Stod att man skulle göra självincheckning.Problemet var dock att

Snart bär det av!

Hej på er! Efter önskemål från släktingar och vänner som inte har tillgång till facebook och instagram skapade jag denna resdagbok istället :)Packning och framförallt tvätt av alla kläder är i full gång och resfebern börjar komma smygande. På fredag morgon bär det av till Kastrup