Australien -Nya Zeeland

tisdag 28 mars 2017 - torsdag 8 juni 2017

Dag 34 av 73

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Surfersparadise - "paradiset"?
söndag 30 april 2017 - Mermaid Beach, Queensland, Australien

Go kväll från downunder!Idag Johan vid skärmen. Vi lämnade Brisbane på morgonen och åkte mot Sverige, ja i alla fall mot en del av det,  IKEA.... lite som i Sverige men ändå inte. Efter en del navigationsproblem så var vi på väg mot söder.  Efter ett par timmar så kom vi till

Cityhopper!
lördag 29 april 2017 - Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien

Sovit mycket gott i natt! Tyst och lugnt i området trots en stor väg nära. Tog gratis färjan ( cityhopper) in till Qeensroad där det ligger massa affärer, Johan köpte sig en praktisk" man bag" att ha till och från jobbet bl.a. , bra köp! Gick runt och kikade! Tog färjan igen till andra

Regnskog och storstadsdjungeloss inte att vara ute sent!

Lämnade Beerwah och for till mary Cairn cross  park. Startade dagen med en promenad i regnskogen, en slinga på 1 1/2 km. Vackert och stillsamt! Vi såg olika fågelarter och två Rainforrest vallabys! Åt sedan vår medhavda sallad och vattenmelon i solen! Åkte sedan till Montville, en liten by

Zoo dag!
torsdag 27 april 2017 - Beerwah, Queensland, Australien

idag har vi varit på Australia zoo hela dagen, sett så mycket underliga och fina djur! Var med och såg Uttrarna få mat! Såg en " show" med fåglar och krokodil! Världens farligaste ormar! Klappat gullig Koala! Ja säg vad vi inte har sett!! Krokodil matningen var mycket spännande! Underbar

Att finna en hyrbil??
onsdag 26 april 2017 - Beerwah, Queensland, Australien

Flög imorse till Brisbane, inga problem! Sen började letandet efter hyrbilen? Vår firma fanns inte vid de andra på flygplatsen, fram med mobilen för att kolla beställningen! Där står- ta shuttlebussen till vårt kontor!! Jättebra men var går bussen och var är kontoret? Efter att ha