Tågluff

måndag 19 juni 2017 - tisdag 18 juli 2017 Tågluff

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

Sista veckan
tisdag 18 juli 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Tågresan Bolzano-Innsbruck var helt fantastisk!! Mäktiga broar och tunnlar i Alperna. Resan Innsbruck-Zurich var också fin och vackert vid Zurichsjön. Vi bodde på ett hotell i Zurich som trots sitt pris var sämsta boendet på resan. Tur vi dragit ner till en natt! Iom att vi nu skulle åka

Italien
måndag 10 juli 2017 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi tog buss från Koper till Trieste och bytte där till tåg vidare mot Venedig. Det var en fin tågresa längs kusten! Vårt boende låg på fastlandet så vi hoppade av vid tågstationen Venezia Mestre (näst sista). Det var otroligt varmt!!Vi tog tåget in till Venezia SL en eftermiddag/kväll

Slovenien
fredag 30 juni 2017 - Koper, Slovenien

Vi tog tåget från Wien (Railjet), behaglig resa där vi spelade spel och fikade. Efter ett tag blev det mycket vackert bergslandskap utanför. Det var byte i Villach, med bara några minuters mellanrum, blev lite stressigt byte. På tåg 2 satt vi i en kupe med 6 platser och hamnade tillsammans

Första klass?
måndag 26 juni 2017 - Wien, Österrike

Vi var sugna på att testa första klass så valde sådana Interrailkort och betalade lite extra. Vi var dock osäkra på om det skulle vara värt det. Att tilläggas är att vi aldrig åkt första klass förut så det är ju en ny upplevelse. Vi skulle säkert ha haft en bra tågluff utan det,

Första veckan
söndag 25 juni 2017 - Wien, Österrike

Det såg mörkt ut om vi skulle komma iväg överhuvudtaget på tågluffen. Helgen innan blev jag inlagd på sjukhuset med kraftig halsinfektion. Kom hem efter två nätter med en tuff pencillinkur, kändes inte som jag skulle orka åka. Sen fick Erik feber och halsont tre dagar innan avfärd. Vi