Malmström doctors go Africa

fredag 19 maj 2017 - lördag 10 juni 2017

Dag 7 av 23

Brorsan och jag åker till Malawi för att praktisera på Queen Elisabeth Hospital i Blantyre.

Förlossningen
tisdag 23 maj 2017 - Blantyre, Södra regionen, Malawi

Nu har vi påbörjat praktiken på Queen Elizabeth Central Hospital i Blantyre. Det är ett stort sjukhuskomplex i centrala stan. Det består av många små byggnader och kliniker. Det är grönt och fint runtomkring med gräsmattor, blombuskar, kaktusar och palmer. Vi har varit på förlossningen

Äntligen framme!
söndag 21 maj 2017 - Blantyre, Södra regionen, Malawi

Nu är vi äntligen på plats i Malawi. Det var en lång resa hit, runt 20 timmar tog det totalt. Blantyres flygplats är ganska liten och utanför stod en taxichaufför och väntade på oss med en skylt "Anna and Eriq". Vår lodge ligger lite utanför Blantyre, i en stadsdel som heter Limbe. Det

Ikväll är det dags
fredag 19 maj 2017 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

I kväll bär det av till Afrika. Resan kommer pågå hela natten med mellanlandning i Addis Abeba. Inte förän på lördag eftermiddag landar vi i Blantyre, Malawi, där vi ska spendera nästkommande 2 veckor. Brorsan och jag ska praktisera på Queen Elizabeth Central Hospital i Blantyre på