New Zealand 2018 Revivel-Tour

måndag 15 januari 2018 - måndag 26 februari 2018 New Zealand 2018 Revivel-Tour

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Stop over i Singapore
söndag 25 februari 2018 - Singapore, Singapore

HejVi lämnade till slut NZ efter att ha åkte igenom resterna av cykolonen Gita. Vi fick ta en liten omväg till Christchurch p.g.a. vägavbrott från stora vattenmassor. Hade vi haft avresedag endast 1 dag tidigare så hade vi inte kunnat flyga iväg. Där hade vi lite tur faktiskt.Vi har nu

Jerry Lindkvist
JeLi65 i New Zealand 2018 Revivel-Tour
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Vi säger adjö till Nya Zeeland och Cyklonen Gita
tisdag 20 februari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

TjaVägen till Omarama går över ett bergspass som heter Arthurs pass och är riktigt spektakulärt med branta stup och hårnålskurvor. Efter vägen så ligger ett samhälle som heter Otira, en ödslig by som såg ut att vara helt övergiven sist Jerry var här. Nu hade dock den levt upp igen med

rydda
Tre smockor i Reefton
torsdag 15 februari 2018 - Reefton, West Coast, Nya Zeeland

Tjo!Från Whataroa gick färden vidare mot La Fontaine för ett kort stopp. Den hade väldigt mycket vatten som gjorde det svårt att sighta någon fisk. Den var dock lika fin som vanligt. Jordbävningen (4.3) i Whataroa var en ny upplevelse. Plötsligt kändes det som en långtradare hade kört in

Erik Ryd
Ginklart i Waitangi Taona
lördag 10 februari 2018 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Tja!Nu är vi i Whataora och bor på ett före detta sjukhem, ombyggt till motellstandard, helt OK. Vi blir här 3 dagar för fiske i Waitangi Taona och La Fontaine. Whataora är en liten håla som fortfarande inte blivit större än 1995 när vi passerade förbi på vår första resa. Fisket är

rydda
Käftsmäll i Turnbull!
fredag 9 februari 2018 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Tja!Vi har nu varit borta från både mobiltäckning och wifi ett antal dagar.Efter Omarama gick resan vidare mot Haast och de områden som cyklonen härjade som mest.Vägarna var nu öppna och man började få en bild på hur landskreden skadat flera områden.Bergen är nära och höga vilket kan

Jerry Lindkvist
JeLi65 i New Zealand 2018 Revivel-Tour