Stop over i Singapore
söndag 25 februari 2018 - Singapore, Singapore

HejVi lämnade till slut NZ efter att ha åkte igenom resterna av cykolonen Gita. Vi fick ta en liten omväg till Christchurch p.g.a. vägavbrott från stora vattenmassor. Hade vi haft avresedag endast 1 dag tidigare så hade vi inte kunnat flyga iväg. Där hade vi lite tur faktiskt.Vi har nu

Vi säger adjö till Nya Zeeland och Cyklonen Gita
tisdag 20 februari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

TjaVägen till Omarama går över ett bergspass som heter Arthurs pass och är riktigt spektakulärt med branta stup och hårnålskurvor. Efter vägen så ligger ett samhälle som heter Otira, en ödslig by som såg ut att vara helt övergiven sist Jerry var här. Nu hade dock den levt upp igen med

Tre smockor i Reefton
torsdag 15 februari 2018 - Reefton, West Coast, Nya Zeeland

Tjo!Från Whataroa gick färden vidare mot La Fontaine för ett kort stopp. Den hade väldigt mycket vatten som gjorde det svårt att sighta någon fisk. Den var dock lika fin som vanligt. Jordbävningen (4.3) i Whataroa var en ny upplevelse. Plötsligt kändes det som en långtradare hade kört in

Ginklart i Waitangi Taona
lördag 10 februari 2018 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Tja!Nu är vi i Whataora och bor på ett före detta sjukhem, ombyggt till motellstandard, helt OK. Vi blir här 3 dagar för fiske i Waitangi Taona och La Fontaine. Whataora är en liten håla som fortfarande inte blivit större än 1995 när vi passerade förbi på vår första resa. Fisket är

Käftsmäll i Turnbull!
fredag 9 februari 2018 - Whataroa, West Coast, Nya Zeeland

Tja!Vi har nu varit borta från både mobiltäckning och wifi ett antal dagar.Efter Omarama gick resan vidare mot Haast och de områden som cyklonen härjade som mest.Vägarna var nu öppna och man började få en bild på hur landskreden skadat flera områden.Bergen är nära och höga vilket kan

Wanted
söndag 4 februari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

Har någon sett dessa personer så hör av er till Fish&Game, de har senast synts till i Cromwell, rykten går att de just nu är Omarama. Även har det sagts att de befinner sig på Västkusten men det är bara hörsägen. De är efterlysta för att ha fångat alldeles för mycket och stor

Cyklonen Fehi drar fram över Sydön!
torsdag 1 februari 2018 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Aj, aj, aj! Vi är strandade i Te Anau p.g.a. en stor Cyklon från Tasmanska havet som har gett upp till 400 mm regn på 36 timmar. Den har skapat stor förödelse på stora delar av Västkusten dit vi skulle ta oss igår. Vägen är för tillfället avstängd mellan Makarora - Haast - Westport

Heta dagar i Oreti!
tisdag 30 januari 2018 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Tja!Från Wanaka gick resan vidare till Te Anau och fiske i framförallt Oreti River. Vi hade inget bokat utan snokade omkring ett tag och frågade runt på bra boende. Vi lyckades till slut hitta ett mycket prisvärt boende där vi nu har varit i 3 dagar. Första kvällen besökte vi Waiau för

Wanaka och Clutha
lördag 27 januari 2018 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Hej!Sista dagen i Omarama så besökte vi nedre delen av Ahuriri igen för ett nytt försök.Vi hittade en betydligt bättre vandingsrutt dit den här gången. Vi började vid Flatsen (sjön)för att sedan fiska oss uppströms. Det dröjde inte länge förrän vi såg STOR fisk i rörelse.Det var

Tuff dag i bil och en del nya vatten
tisdag 23 januari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

En tuff och skakig bilfärd med Toyotan på River Road till Tekapo River samt Mary Burn. Vi körde 4 mil på stenar istället för grus och bilen klarade sig nästan helskinnad därifrån, var bara en halv dörrsida som lossnade någonstans efter vägen. Kommer inte att åka och leta efter