Resan till Thabelo

lördag 6 maj 2017 - fredag 2 juni 2017

Att resa för att hämta hem sitt adoptivbarn känns onekligen speciellt. "Hurra" och "Hur då" på samma gång. Aldrig trodde jag väl att den dagen skulle kunna komma och det är knappt jag tror det nu heller, trots att jag nu har ett medgivande, har gjort bokningar och förberett det som behöver förberedas. Det är, tycker jag, en både fysisk och psykisk resa vilket kan låta klyschigt, men det är många tankar och känslor att hantera och försöka landa i. Kanske det är det svåraste med resan. Hursomhelst; i den här resdagboken tänker jag berätta om mina upplevelser kring adoptionen och om starten på mitt nya efterlängtade liv tillsammans med Thabelo, som jag kommer kalla Abbe. Jag tror jag kommer behöva skriva av mig om det jag är med om. Välkommen med.

Hemkomst
tisdag 6 juni 2017 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Sveriges nationaldag idag! 🇸🇪 Har tänkt att jag ska skriva ett inlägg om hemresan men det har varit så mycket annat att ordna med. För tillfället leker Abbe med bilar i ett garage så jag passar på. Torsdagen den 1:a ägnades åt ihopplockning, promenader runt Pretoria och

1 juni
torsdag 1 juni 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

"Den tjugofemte (dagen tillsammans) smäller det."Hemresedagen är här. Som vi har väntat och längtat. Tänk va, att jag och pappa varit här längst nere i Afrika i nästan en månad. Vi var i Sverige fem dagar av min favoritmånad maj. Men det har gått bra ändå. Har inte mycket att klaga

Min första morsdag
måndag 29 maj 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Dag tjugoett tillsammans. Tre veckor. Igår firade föräldrarna 51-årig bröllopsdag. Eller firade och firade, pappa glömde bort den men påmindes av mamma, i vanlig ordning. Det är lite av en tradition för dem. 😉 De får hursomhelst fira en vecka försent istället. Inte illa det

3 veckor
lördag 27 maj 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

20 dagar tillsammans. Nu har vi varit borta i tre veckor och jag längtar rutin och vardag. 🇸🇪Ett förtydligande: Landet Abbe kommer från är Lesotho. Språket han talar är Sesotho. Han är en Mosotho. Hans folk heter Basotho. Typ så. 👶🏾Gårdagen kan vara den sämsta dagen på resan.

Kenny & Dolly
torsdag 25 maj 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Jag har nästan släppt räkningen på dagar nu. Tror det är 18 tillsammans. Det är iallafall torsdag och en vecka kvar till hemfärd. I förrgår blev vi hämtade 8:45 för att åka till Svenska ambassaden och ansöka om pass. Eftersom Thabelo är utländsk kommer han få ett annorlunda