Camino De Santiago 2017

lördag 6 maj 2017 - onsdag 24 maj 2017

Astorga till Santiago de Compastella

Antiklimax
fredag 19 maj 2017 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Här funderat under dagen en hel del över att ha en dröm i många år och sedan förverkliga den under tre år.vad händer sedan? Antar jag får fundera ut en by. Kanske bestiga Killemanjar...Har mest tagit det lugnt idag med foten, varit och köpt lite mer kompressor och tejp. Var uppe på den

Till slut här
torsdag 18 maj 2017 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Vi tog sovmorgon och kom iväg runt nio-tiden. Christina hade tittat runt lite kvällen innan och hittat några statyer vi visste skulle finnas här någonstans. Så jag fick chansen att fota dessa två pilgrimer som tittar ut över Santiago. Var lite känslomässigt att stå bredvid dem till slut.

Inför slutetappen

Foten känns inte ok men jag vill göra ett försök på de två sista dagsetapperna. Så ut i regnet med Christina som tar det lite lugnare idag för min skull. Foten är rätt ok efter en timme så går det rätt bra. Det är fullt med folk, många Sarria-startare med ingen eller lätt packning.

Andra vilodagen
tisdag 16 maj 2017 - Ribadiso, Galicien, Spanien

Tog det lugnt i morse då jag var ensam kvar i härbärget och gick ner på ett fik i närheten och åt frukost. Var rätt skönt att sitta själv en stund och äta utan att nå bråttom att komma iväg. Jag fick hjälp med att ringa på en taxi för att åka till nästa stopp som är Ribadiso.

Vilodag
måndag 15 maj 2017 - Palas de Rei, Galicien, Spanien

Mitt stora mål har alltid varit att att gå in i Santiago. I nuvarande läge med min fot så kommer de inte ske om jag inte låter den vila. Det kan även bli så att jag vilar imorgon också. Det skulle innebära att jag förhoppningsvis kan gå sista två dagarna.