Bilsemester i Europa 2017

torsdag 3 augusti 2017 - torsdag 3 augusti 2017 Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Hemresa
onsdag 2 augusti 2017 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Efter utflykterna igår tog vi det lugnt och slappade på hotellet. Victoria passade på att springa en runda, bland annat på den långa sandstranden nedanför hotellet, vilket stundvis var lite jobbigt! 👍🏻☀️💦Vi tog en promenad på stranden efter middagen men då började det regna

Rügen
tisdag 1 augusti 2017 - Breege, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Vi anlände till hotellet i Breege på Rügen igår kväll och för första gången under resan var det strul med våra bokningar. Kvinnan i receptionen meddelade på knackig engelska att vi hade gjort fel när vi bokat vårt boende (via en bokningssite) och det inte gick att boka två vuxna och

Tropical Island
måndag 31 juli 2017 - Kraußnitz, Schönfeld, Sachsen, Tyskland

Igår vaknade vi på hotellet i Dresden. Joakim tog en morgonrunda i löparskorna medan Victoria och Selmer slappade lite extra. Frukosten på hotellet var något utöver det vanliga. Varje sällskap var placerade med namnskyltar på borden. Kaffe, the och varm choklad serverades vid bordet, liksom

Från lax till lyx
lördag 29 juli 2017 - Dresden, Sachsen, Tyskland

En överraskning på frukostbuffén i München var att det fanns lax, vilket vi inte stött på tidigare under semester! 👍🏻🐟 Efter frukosten tog vi en lång promenad i slottsparken strax intill hotellet och sedan styrde vi kosan norrut. Vi gjorde ett besök i Beilngries, en liten

Bergsetapp 2.0
fredag 28 juli 2017 - München, Bayern, Tyskland

Frukosten på Il Presidio tillverkades i princip "on demand". Vi var inte så många gäster på det lilla hotellet så Alexandra (ägaren) frågade löpande; är det någon som vill ha kokta ägg, någon som vill ha fler croissanter? 🥐☕️Vi packade åter igen in oss i bilen och började