Långresa till Japan

torsdag 25 maj 2017 - torsdag 22 juni 2017 Långresa till Japan

Hela familjen åker till Japan för att hälsa på lillebror som pluggar i Sendai. Det blir släktsammankomst, sightseeing och shopping i en månad!

Shopping i Ginza, och legolek
söndag 18 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Lördagar är ju perfekta shoppingdagar och den här var inget undantag. Med en hel del plats i väskorna att fylla och reskassa att bränna så var dagens uppgift tydlig. Dennis och Leo var inte intresserade utan ville stanna hemma och hänga i lekparker och bygga med lego, så jag fick åka och

Parken i Tachikawa
fredag 16 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Efter gårdagens besvikelser och eftersom Dennis inte kände sig helt på topp, bestämde vi oss för att åka till en park och ha picknick och äta glass. När jag spanade in barnvänliga saker i Tokyo så hittade jag en park i en förort som heter Tachikawa och som ligger ca 1 timme med pendeln

Besvikelsernas dag
torsdag 15 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Jag glömde ju att berätta en sak till som hände natten mellan måndagen och tisdagen! Vi vaknade mitt i natten av att sängarna hoppade runt på golvet och lamporna svingade fram och tillbaka i taket. Det var en liten jordbävning och kändes som flygplansturbulens ungefär. Det var ändå lite

Vilodag i Ueno Park och en fantasifull resa på Disney Sea
tisdag 13 juni 2017 - Arakawa, Tokyo prefektur, Japan

Vi har en sådan lyx att vi bor i närheten av en av Tokyos största stadspaker, Ueno park. Efter helgens festivalyra så bestämde vi oss för att ägna eftermiddagen åt att hänga i parken och titta på tempel och folkliv och eventuellt geocasha lite. Det var en lite mulen måndag, men varm och

Festivalen i Sendai
söndag 11 juni 2017 - Sendai, Miyagi prefektur, Japan

I helgen åkte vi tillbaka till Sendai för att hänga med Rickard och Malin igen. Det råkade vara Tohoku Kizuna Festival i staden precis den här helgen, så vi hade fullt upp! Vi anlände med Shinkansen vid 13.00 på lördagen och checkade in på ett hotell som låg på samma gata som vid vår