måndag 26 februari 2018 - onsdag 28 mars 2018 Umeå-Helsingfors-Bangkok/Bangkok-Hong Kong-Helsingfors-Umeå. Vinterresa till Huay Yang 2018.

Vinterns resa Thailand/Huay Yang Åter Sverige/Umeå via Hong Kong.

Avslutande inlägg.
onsdag 25 april 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så var det dags för ett avslutande inlägg.Passar bra idag som det är precis 1 månad sedan vi lämnde Thailand, för Hong Kong.Som vanligt avslutas det med blommor men av förklariga själ inga orkideér denna gången.I stället blommor som fotades i Kowloon Park.Ros, jasmin och en blå stor

Vi väntar......
onsdag 18 april 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Jaha då sitter vi här igen....Husägarna har nu inte varit här på 4 veckor.Saknar de.Vi spanar för att se om Selma gör något bus?Kom snart tillbaka....

Jakt på "läkemedel", Boots.
söndag 15 april 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Som jag skrivit om tidigare jagade vi runt på Boots efter en viss sorts "läkemedel".Verkar som det blivit "hårdvaluta" för antingen var det helt slut eller så fanns max 2 kartor.Till slut fick vi tag på ganska många på Suvarnabhumi Airport samt några på Paseo Mall.Vad är det som köps?Jo

Blommorna.
torsdag 12 april 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Som vanligt finns alla blommorna på baksidan som är i skugga en stor del av dagen.De flest är orkideér.Vattnas varje vecka av hon som ser efter huset.Regn kommer det också ibland.När vi är på plats vattnas de varannan dag.Orkideérna sänker jag ner i en plasbehållare.Då ser man att de

Avresedag mot Bangkok, 22 mars, Huay Yang.
tisdag 10 april 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Har en del bilder kvar från torsdagen 22 februari då vi reste till Bangkok.Selma får mat.Ingen fläskfilé utan korv....hm hon går iväg men kommer tillbaka!Vacker soluppgång.Alltid lika vemodigt låsa dörren.....

508 Bilder 5 Besökta platser 54 Dagböcker