SKOTTLAND 2017

tisdag 11 juli 2017 - tisdag 18 juli 2017

Inverness Highland Games

Hemma
tisdag 18 juli 2017 - Ferievägen 12, Hallands län, Sverige

Och så blev det tisdag igen. En vecka går fort.Vi checkar ut från Fiona Blair´s MacDonald Guesthaus och startar vår färd mot Edinburgh´s flygplats.Bilen ska lämnas med tanken full och den börjar närma sig reserven, men det ska klara sig. Det bör ju finnas en tankstation i närheten av

Orkneyöarna med buss
måndag 17 juli 2017 - Orkneyöarna, Skottland, Storbritannien

Idag startade vi med 2 timmar och 40 minuter i buss norrut utmed kusten upp tillJohn o' Groats, där färgan över till Orkneyöarna går. Efter en ganska blåsig och guppig tur på 40 minuter, kommer vi fram och där står nästa buss och väntar. Under 6 timmar guidas vi rund av en Orkneybo, som

Cairngorm National Park
söndag 16 juli 2017 - Aviemore, Skottland, Storbritannien

Idag är det söndag. Vi måste ut och rasta bilen, så vi kör ner till Aviemore, en liten trevlig by vid foten av Cairngorm. Därifrån kör vi uppför Cairngorm Montain, upp till stationen för Funicar-banan.Vi tänkte kanske att vandra upp den sista biten och ta rälsvagnen ner, men vi insåg

Inverness
lördag 15 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Igår gjorde vi inte så mycket. Var uppe på slottet. Vi gick upp i tornet för bättre utsikt. Lunch på golfrestaurangen, efter en del krångel att ta sig dit. ///Hans

Highland Games 2017
lördag 15 juli 2017 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Det småregnar så vi klär oss i extra tjocka kläder och regnkläder. För säkerhets skull, lånar vi också paraplyer. Vi följer Ness Walk ner till Bught Park, där Inverness Highland Games går av stapeln. Det är ju lite som en friidrottstävling med diverse löpgrenar, men de som vi allra