Arbeta i Norge

söndag 11 juni 2017 - söndag 11 juni 2017

Sjuksköterskestudent som åkt till Norge för att arbeta på ett norskt sykehjem.

Lugn dag idag... galen i chocklad..
lördag 24 juni 2017 - Norge

Idag var jag nära på att resa till en stad och sova på vandrarhem men jag bestämde mig för att inte göra det och resa längre fram och bara slappa... Jag har tvättat  kläder och fixat lite och sedan har jag varit ute på promenad men då var solen borta men jag tog en promenad lite

Senast aktiv - från Norge
Äntligen fredag innan ledig helg..
fredag 23 juni 2017 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Det krävs en del felxibilitet när man arbetar med olika människor hela tiden eftersom man roterar mellan olika avdelningar och det verkar vara flera som roterar men vet inte om alla roterar.  Detta ser jag som  positivt och en bra erfarenhet.Jag är trött idag men jag kom över någon

Senast aktiv - från Norge
Jag börjar förstå denna norska dialekt
torsdag 22 juni 2017 - Norge

och jag säger vis ord som spise, ikke, trenger du hjelp? Med mera men jag undrar hur det låter...:))använder ordet to och null ....och annat som jag ikke kommer på nu.Jag har varit här i 11 dagar nu så det känns bra att komma in i denna dialekt..men de förstår mig hela tiden men jag

Fått personnummer!
tisdag 20 juni 2017 - Norge

Nu har jag fått hem mitt norska D-nummer ( tillfälliga personnummer) för att skatta i Norge.Har ätit upp mitt kylskåp och ska gå och handla. Mjölken tog slut igår och jag har haft i lite glass i kaffet! :))Håller på och gör en inköpslista nu för att jag inte vill handla i onödan men

Bakning i Norge!
tisdag 20 juni 2017 - Norge

Idag har jag lyxat till det och köpt hamburgare och hamburgebröd och jag stekte en och åt med sallad, ketchup och ost. Jag har även köpt fyra frysta laxbitar och lite annat vardagligt såsom mjölk, yogurt, ost, persikor, bananer, bröd, chocklad och pringles samt lite mer.Jag tror att jag