The Balkan Tour Light 2017 (då vi aldrig lämnade Kroatien)

söndag 18 juni 2017 - lördag 15 juli 2017 The Balkan Tour Light 2017 (då vi aldrig lämnade Kroatien)

Denna sommar packar vi bilen med campingprylar och drar ner till Balkan.

Mausefalle och härliga alper
onsdag 12 juli 2017 - Kaprun, Österrike

Guten tag alle followers!Vi har inte haft sån tur med gränspoliserna på denna resa. Denna gång blev vi inte instruerade att vända om men när vi visat passen för Kroatisk polis vid gränsen mot Slovenien körde vi vidare. Det gick inte många microsecunder innan en polis höjde rösten och

Så otroligt skönt med värme
söndag 9 juli 2017 - Drage, Zadars län, Kroatien

Morsning Xning followers!Vi har ett otroligt behagligt väder där vi befinner oss på Oaza Mira camping i Drage, Kroatien, Strålande sol med klarblå himmel, runt 25-28 grader på kvällarna och 32-38 på dagarna. Det blir mycket bad och solande 😎Vi har dock varit lite aktiva och besökt Krka

Fasiken, stoppade igen....kvar i Kroatien
onsdag 5 juli 2017 - Drage, Zadars län, Kroatien

Hej hej hej,Då vi åkt många gånger genom Bosnien för att korsa Kroatien slog det oss inte alls att det skulle vara annorlunda vid en annan gränskontroll Kroatien till Bosnien. Här nära Dubrovnik på vägen mot Mostar. Fasiken vad fel vi hade. Det blev nobben av ännu en gränspolis. Vi hade

Dubrovnik
söndag 2 juli 2017 - Dubrovnik, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Morsning Xning followers, nu är vi på stabilt underlag i Dubrovnik. Campen Solitudo är hyfsat stor och ligger 15 min med buss från gamla stan och 10 min promenad från havet. Att hitta parkering är uteslutet så publika färdmedel används. Taxi är nästan lika billigt som att åka buss.Det

Stoppad vid gränsen och ändrade planer
torsdag 29 juni 2017 - Dubrovnik, Dubrovnik-Neretvas län, Kroatien

Hej hej followers, planen var att vi skulle åka från Neum till trakterna runt Kamenari i Montenegro. 3 timmar och 12 mil enligt GPSen. Under natten till måndag då vi skulle åka blev O sjuk med magont, kräkningar och hög feber, så det var en trött familj som kom iväg på förmiddagen. Lite

The Balkan Tour Light 2017 (då vi aldrig lämnade Kroatien)

60 Bilder 11 Besökta platser 8 Dagböcker