Språkresa

fredag 16 juni 2017 - fredag 7 juli 2017

Dag 1 & 2

Till London
onsdag 5 juli 2017 - Torquay, England, Storbritannien

Igår var det våran sista dag i Torquay för idag åker vi till London. Igår kväll hade vi ett "Godbye Torquay party" så vi var nere på stranden och fick namn skrivna på våra väskor, badade och grillade. Sen köpte vi egendesignade tröjor. Det är en ljusgrå huvtröja och jag, Alicia, Moa

Roligt
fredag 30 juni 2017 - Torquay, England, Storbritannien

Det vi gör under denna språkresa är i största del det samma, vi har skola på morgonen, en aktivitet efter skolan och en aktivitet efter middagen. Det har varit lite sämre väder de senaste dagarna så vi har fått användning av regnkläderna. Imorgon är det lördag så ingen skola men vi

Några dagar
fredag 23 juni 2017 - Torquay, England, Storbritannien

Vi har varit på några roliga aktiviteter under de senaste dagarna vi har gått en promenad i en fin skog, vi har varit och gått i några grottor som heter Kents Cavern, och jag har lärt mig en specifik sak vilket är att inte hoppa i grottor. Sen har vi varit på vårat andra StudentParty och

Dag 4
måndag 19 juni 2017 - Torquay, England, Storbritannien

Idag var det första skoldagen. Vi började kl 09:00 och slutade 12:00. Efter det har vi varit på en Town walk med våran ledare Frida. Så idag har vi gått väldigt mycket. Nu är kl 18:00 och vi ska snart äta middag för att senare gå på ett StudentParty inne i "stan". Några från våran

Dag 3
söndag 18 juni 2017 - Torquay, England, Storbritannien

Idag samlades vi 09:40 för att åka buss till Dartmoor National park. Det tog ca 45min. Vi stannade där i 1h 30min för att kolla på de vilda djuren och för att kunna vandra upp på kullen. National parken blev dagens höjdpunkt😊. Efter det åkte vi till Exeter för att äta våran lunch som