5A Lindvall i Tanzania 2017

fredag 7 juli 2017 - söndag 23 juli 2017

Dag 16 av 17

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

Besök i Stone Town
fredag 21 juli 2017 - Stone Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Förmiddag med bad, strand och pool. Temperaturen behaglig runt 28grader.Strul med Anders mage resulterade i doktorbesök på grannhotellet. Ordinerades förutom antibiotika även gingerte med socker och lime tillsammans med kokt ris och ljust toast. Sådär kul, men all den goda maten smakar

Zanzibar baddag
torsdag 20 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Tillägskommentar till igårPersonal till hotellet hade en information om kokospalmer. . Allt från myten kring dess användning (giftemål och hälsa) och allt vad den faktiskt används till idag. Alla delar tags till vara. Utöver det vanliga kring matlagning mm tillverkas rep av fibren inne i

Anki Lindvall
AnkiLindvall i 5A Lindvall i Tanzania 2017
Senast aktiv - från Tanzania
Stranddag
onsdag 19 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Anki o Anders började dagen med att jogga söderut på den breda stranden där vattnet sjunkit undan. Efter 3km tog den fina sanden slut och gamla döda korallrev tog över. Det gick att springa ytterligare knappt 2km, sedan tog det stopp. Passade oss bra att vända, det var varmt! Anders bra bit

Första dagen på zanzibar
tisdag 18 juli 2017 - Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Tillbaka till igår morse. Vi glömde nämna en trevlig upplevelse.  Innan vi lämnade Lushuto så besökte jag nunnornas auditorium sal. Där var 120 barn sjungande och klappande. Det var riktigt häftigt att se deras glädje och gemensamma rörelser. Idag vaknade Anders tidigt och gick ut på

Anki Lindvall
AnkiLindvall i 5A Lindvall i Tanzania 2017
Senast aktiv - från Tanzania
Mot Zanzibar
måndag 17 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Nu är vi så sugna på att koppla av och njuta efter 3 dagars ganska krävande aktivitet och många intryck på tanzaniska landsbygden. Det känns kul att komma utanför turiststråken och uppleva vardagen, men nu vill vi till Zanzibar och slappa vid Indiska oceanen.Keybwanas far ska vara