5A Lindvall i Tanzania 2017

fredag 7 juli 2017 - söndag 23 juli 2017

Hela familjen Lindvall åker till Tanzania:-) Börjar med safari: - Lake Manyara - Serengeti - Ngorongoro Därefter upp i Usambarabergen på egen hand för vandring och besök på en skola. Slutligen en veckas avkoppling på Zanzibar.

Hemma igen😀
söndag 23 juli 2017 - Flädie, Skåne län, Sverige

Då var vi hemma igen, vilken väderomställning till detta kalla regnslask. Men frisk och skön luft.Vi lämnade Kiwengwa 02.30 och skulle flyga från Zanzibar airport 05.40, men det var försenat en timme. Hakuna Matata.Sedan en timmes väntan i Istanbul innan vi flög mot Kastrup 15.15. Landade

Sista dagen på Zanzibar
lördag 22 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Gårdagens besök i Stonetown var spännande men ingen vacker syn. Smutsigt och dåligt underhåll. Vi beslöt redan på kvällen att vi skulle ta det lugnt vår sista dag på zanzibar. Vi hoppades på sol. Morgonen startade med att Anders och Albin gick upp tidigt under strålande sol för att

Besök i Stone Town
fredag 21 juli 2017 - Stone Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Förmiddag med bad, strand och pool. Temperaturen behaglig runt 28grader.Strul med Anders mage resulterade i doktorbesök på grannhotellet. Ordinerades förutom antibiotika även gingerte med socker och lime tillsammans med kokt ris och ljust toast. Sådär kul, men all den goda maten smakar

Zanzibar baddag
torsdag 20 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Tillägskommentar till igårPersonal till hotellet hade en information om kokospalmer. . Allt från myten kring dess användning (giftemål och hälsa) och allt vad den faktiskt används till idag. Alla delar tags till vara. Utöver det vanliga kring matlagning mm tillverkas rep av fibren inne i

Stranddag
onsdag 19 juli 2017 - Kiwengwa, Norra Zanzibar, Tanzania

Anki o Anders började dagen med att jogga söderut på den breda stranden där vattnet sjunkit undan. Efter 3km tog den fina sanden slut och gamla döda korallrev tog över. Det gick att springa ytterligare knappt 2km, sedan tog det stopp. Passade oss bra att vända, det var varmt! Anders bra bit