MC-resa till Kroatien 2017

tisdag 11 juli 2017 - fredag 28 juli 2017 MC-resa till Kroatien 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.

Hemkomst!!
fredag 28 juli 2017 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Idag var det dags för allra sista resdagen för denna trippen.Efter en helt suverän frukost med varma frallor, flera pålägg, ägg, frukt mm (som var framdukat på bordet med levande ljus till oss) 👏👏😊....så startar hemfärden strax efter kl.9. Vi har bokat plats på färjan Rostock-

"Sista" resdagen på bortaplan...dags för lite kultur.

Idag tog vi lite sovmorgon, eftersom vi inte har någon längre resa...endast ca 25 mil. Kom inte iväg förrän strax efter kl.9.Vi gör ett stopp i Oranienburg utanför Berlin, för att besöka koncentrationslägret Sachsenhausen. Lite kultur på resan skadar inte. Intressant och helt ofattbart

Näst sista dagen - den regnigaste av alla!! 😱💦💦💦
onsdag 26 juli 2017 - Dessau, Dessau-Rosslau, Sachsen-Anhalt, Tyskland

Vi visste att det skulle bli regnigt...Men vi kunde inte föreställa oss att det skulle hålla på hela dagen från att vi startade i morse, tills vi kom fram...Som tur var stod hojarna parkerade i hotellets garage i Landshut (Michel Hotel -helt ok)...men det var svettigt värre när vi surrade

Solig start med regnigt slut 😲😱
tisdag 25 juli 2017 - Landshut, Bayern, Tyskland

Idag sken solen då vi vaknade, men ganska svalt ute...endast 11 grader 😮Därmed fick den planerade klädseln gälla (full "regnmundering")...varmt m.a.o. Enligt prognosen är det regn som gäller då vi passerat Kitzbühel (runt lunch)Efter en helt suverän frukost på hotellet, så kommer vi

Nu bär det norrut, mot regn & dåligt väder...
måndag 24 juli 2017 - Faak am See, Kärnten, Österrike

Starten gick strax efter kl.8 från hotell Opatija. Vi hade tur, då väderrapporten lovade dåligt väder...men inte förrän lite senare på fm. Eftersom alla väderappar förespått regn och åska, vilken väg vi än väljer....så valde vi att endast göra en mindre korrigering från vårt