USA 2017

fredag 7 juli 2017 - torsdag 27 juli 2017

Dag 16 av 21

Sammanfattning av San Francisco
lördag 22 juli 2017 - San Francisco, Kalifornien, USA

Det har varit upp och ner här mest hela tiden. Det verkar inte finnas en enda gata som inte lutar åt något håll 😀 Igår tog Oscar tåget till en kompis han träffade på iPop, de hängde hela dagen så det hanns med både bio, häng hemma hos honom och bowling. Vi hämtade honom först vid

The Rock
lördag 22 juli 2017 - Alcatraz Island, San Francisco, Kalifornien, USA

Idag var vi uppe med tuppen och tog färjan ut till Alcatraz. Det var intressant och beklämmande att se hur torftig och kontrollerad deras tillvaro var. Kyla och snålblåst som drar in och samtidigt så nära stan att de kunde höra skatt och musik därifrån 😐 Stackars satar. På

Tillbaka vid havet
onsdag 19 juli 2017 - Monterey, Kalifornien, USA

Efter en lååång dag i bilen så är vi framme i Monterey, Californiend första stad, och har fått i oss lite klassisk amerikansk middag dvs burgers och hotdogs. Det blir nog tidig nattning idag med 😊. Imorgon är det Monterey aquarium som gäller innan resan går vidare...Natti natti!

Härlig havsbris!
tisdag 18 juli 2017 - Ventura, Kalifornien, USA

Idag mellanlandar vi i Ventura och tog en härlig promenad, först ut på piren och sedan längs strandpromenaden. Det var skönt att få röra lite på sig efter att suttit i bilen. Sedan hade hotellet den goda smaken att bjuda alla gäster på förfriskningar, så då blev det två glas Stella

Då har vi bytt bergen mot kusten
måndag 17 juli 2017 - Ventura, Kalifornien, USA

Nu har resan nått till Ventura Beach och vi har fått se en glimt av havet 😊Igår var vi på en Studio tour på Warner Bros. vilket var riktigt häftigt. Vi kollade in var flera av våra favoritserier spelats in och fick gå in i rekvisita förrådet mm., otroligt coolt.