Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

onsdag 12 juli 2017 - torsdag 27 juli 2017 Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

Eftersom jag fick lite smak för det här med resedagböcker förra året i USA, passar jag även i år på att skriva lite om vår semesterresa. Även om den detta år troligen blir av en "slappare" karaktär och lite kortare.

Dags att åka hem
onsdag 26 juli 2017 - Can Picafort, Balearerna, Spanien

Detta blir sista inlägget, för imorgon åker vi hem efter 14 härliga dagar. De sista dagarna har enbart ägnats åt bad, så inte särskilt mycket att skriva om. Jag har också jagat restauranger som sänder EM-fotbollen och igår var det extra knivigt eftersom Tyskland spelade samtidigt. Och

En dagstur till Palma o Valldemossa
måndag 24 juli 2017 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Igår ställde vi klockan för första gången på semestern. Efter frukost drog vi iväg över ön. Gjorde ett första stopp i Binissalem mitt på ön. En liten sömnig by med vinodlingar runt omkring. Efter en promenad åkte vi till Valldemossa, den högst belägna byn på Mallis. För många

Alcudia
lördag 22 juli 2017 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det har blivit några baddagar nu - inte så mycket att skriva om.. bland annat var vi på grannstranden Muro häromdagen - lugnare o mindre exploaterad än "vår". Theo har fått en dansk liten kompis, Svea, som bidrar till att intresset för utflykter är minimalt just nu. Igår hyrde vi

Mallis största marknad
torsdag 20 juli 2017 - Inca, Balearerna, Spanien

Igår gick vi upp lite tidigare än vanligt för att åka på Mallis största marknad. Den äger rum i Inga, mitt på ön, på torsdagar.Bortskämd som man är med Nossebro marknad hade jag inte så höga förväntningar, men tack o lov hade jag fel. Det var en riktigt stor marknad, med stånd på

En lång utflyktsdag
tisdag 18 juli 2017 - Sóller, Balearerna, Spanien

Igår drog vi till öns västra sida. Blev en heldagsutflykt med massor av photo-moments.Åkte 180-graders setpentinsvängar i massor o vår stackars Skoda med svag motor fick verkligen bekänna färg.Första stoppet gjordes vid den pyttelilla byn Port de Sa Calobra. Man parkerade innan byn, som