Bilresa genom Europa

onsdag 12 juli 2017 - tisdag 18 juli 2017 Bilresa genom Europa

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

Till haaaaaavs
tisdag 18 juli 2017 - Fredrikshamn, Region Nordjylland, Danmark

Sista dagen på våran resa blev bara bilkörande, från Bremen i Tyskland och upp genom hela Danmark till Fredrikshamn. Nu är vi nånstans ute på havet med Stena Danica..Dagen bestod i alla fall av ett planerat stopp, och det var på Calles, alldeles bredvid gränsen mellan Tyskland och Danmark,

Med märkeskläder till Bremen
måndag 17 juli 2017 - Bremen, Tyskland

Rickard har hela tiden sagt sen vi kom överens om denna resan att vi skulle göra ett besök i Metzingen. Det är en liten stad utanför Stuttgart som är känt för att ha en outlet inne i city med bara märkeskläder. Vi åkte dit och jag märkte direkt att Rickard var i himmelriket, jag

Staden i dalen
söndag 16 juli 2017 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

4,5h bilresa som gick väldigt smärtfritt till Stuttgart från Salzburg. Vi har hamnat på ett hotell som heter Neo Hotel, granne medhuvudkontoret till Neoplan. Hotellet enligt mig ligger bra till, mindre bra enligt Rickard, han vill bo mitt i smeten 😁  Efter incheckningen begav vi oss ner

Motorväg genom vackert landskap
lördag 15 juli 2017 - Salzburg, Österrike

Sista dagen var gjord Milano,  jag och Rickard vinkade av Thomas och vi förberedde oss på en bilresa på ca 7 timmar till Österrike och staden Salzburg.Landskapet är vackert i Italien, intensiteten på motorvägarna och köerna, är inte lika roligt. Vid på och avfart på vissa motorvägar

En heldag i Milano
fredag 14 juli 2017 - Milano, Lombardiet, Italien

Dagen var kommen och vi skulle få en heldag i Milano,  vilket vi också fick! Idag var det varmt, strålande sol och runt 28 grader. Då krävs det vatten, mycket vatten, finns att köpa i princip överallt.Det första vi gjorde var att köpa vatten och därefter kolla in katedralen Duomo,