The here we go again TOUR

torsdag 3 augusti 2017 - fredag 22 december 2017 The here we go again TOUR

Nica

Vi passade på att dyka ytterligare fyra dyk innan vi lämnade Utila för denna gång. Dykcentret vi dök med var rätt awesome och vi hann träffa en hel del roliga människor (bland annat en dansk herre på runt 50 år som skulle spendera de kommande två åren på resande fot, bland annat skulle

Dykkultur
tisdag 7 november 2017 - Utila, Bahíaöarna, Honduras

Hola!Vi har tagit oss in i Honduras och är återigen i ett spansktalande land även om det inte märks här på Utila, en ö i ögruppen Bahíaöarna där engelskan härskar. Här på ön råder dykkultur det vill säga det turisterna kommer hit för är framförallt dykning och till viss del

Mot Honduras
torsdag 2 november 2017 - Caye Caulker, Belize

Vi har haft några riktigt bra dagar här ute på Caye Culker men nu är det över för denna gång. Imorgon drar vi vidare mot Belize City och dan därpå tar vi förhoppningsvis färjan till Puerto Cortes i Honduras. Jag skriver förhoppningsvis för vi vet inte om det fortfarande går någon

Hasta luego Mexico
lördag 28 oktober 2017 - Caye Caulker, Belize

Då var vi klara med Mexiko för denna gång. Cancun bjöd på galet bra boende, en tropisk storm som just missade oss och en kritvit strandremsa med ljuvligt turkost vatten. När det kommer till stränder, sol och bad helt enkelt, står sig Cancun väldans bra. Staden ska också ha ett bra

Pyramidklättring

Idag gick vi upp tidigt (vaknade redan kl 08!! 😨) för att hinna till Teotihuacán i tid. Teotihuacán var en stor stad omkring 200-750 före Kristus som så småningom övergavs eller vars befolkning utplånades, forskarna vet inte riktigt vad som hände. På den tiden då det begav sig var