Tyskland 2017 - Magic, musik och öl

fredag 14 juli 2017 - måndag 24 juli 2017

Amphi dag 2
söndag 23 juli 2017 - Köln, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Lidl var stängt idag, så frühstück inhandlades på bageri. Tillbaka till hotellet, och nån timme senare var jag på väg till den förankrade båtscenen. Passade på att ta en Kölsch och currywurst på taket och njuta av molnen.Många band som kolliderade idag. På huvudområdet spelade Das

Amphifestival dag 1
lördag 22 juli 2017 - Köln, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Klockan är snart midnatt och jag sitter på en båt mitt i Rhen och skriver. I bakgrunden dunkar hård electro och på undervåningen går det iaktta cybergotharnas karaktäristiska parningsdans. Detta är festivalens tredje scen. En båt som ligger förankrad 20min bort från Tanzbrunnen i Rhen.

En lat dag i Köln
fredag 21 juli 2017 - Köln, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Mötte upp Johannes och Sandra idag på ett Belgiskt potatishak. Pommes och öl.Fann oss sedan på Craftbeer Corner. Många öl på tapp. Köpte en Pro-bier. 5 olika 10cl öl för €10. Johannes fick förklara ordvitsen för mig :)Avslutade med en massa Kölsch på stammispuben Dom Im Stapelhus.

Till Köln
torsdag 20 juli 2017 - Köln, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Buss från Frankfurt runt lunch. Kostade en tredjedel av vad tåg gjorde och var ganska bekvämt. Skulle ha tagit två timmar, men gick på tre. Bussen gick inte till Hbf utan till Kölns flygplats, men tunnelbanan in till stan tog bara en kvart.Hittade ett schysst hamburgerställe med vettiga

Darmstadt för dagen, avkastad i Langen. Das dritte draft.
onsdag 19 juli 2017 - Darmstadt, Hessen, Tyskland

En promenad ned till Rhen, sedan tåg till Darmstadt för dagen. Det var svårare än jag trodde att fixa regionalbiljett. Jag hade installerat lokaltrafiken RMV:s mobilapp och tänkte jag skulle köpa en dagsbiljett, men kom inte vidare vid betalningssteget när jag redan stigit på tåget -