Mc-äventyr Europa 2017

lördag 22 juli 2017 - lördag 12 augusti 2017 Mc-äventyr Europa 2017

Hemma!
lördag 12 augusti 2017 - Nygårdsvägen 25, Jönköpings län, Sverige

Fredag 11/8      Dagens etapp: Ystad - Ramkvilla    Så var vi hemma - nästan. Strax efter halv sju rullade vi av färjan i Ystad, och begav oss ut på det skånska nätverket av små härliga vägar på Österlen. Från Ystad körde vi, i maklig takt, längs kustvägen och stannade till

Polens revansch!
torsdag 10 augusti 2017 - Świnoujście, Västpommern, Polen

Torsdag 10/8    Sista åkdagen utomlands, Lipowa - Swinoujscie      För att kompensera för att vi blåste igenom Polen som två blå raketer på vägen ner beslöt vi oss för att köra en liten extra sväng. Vädret var bra, och tiden på vår sida. Sagt och gjort.Först åkte vi  till

Tillbaka i Polen
onsdag 9 augusti 2017 - Lipowa, Lipowa, Opole vojvodskap, Polen

Onsdag 9/8    Dagens etapp: Fleether-Mühle, Tyskland - Lipowa, Polen      Vår vana trogen åt vi frukost i lugn och ro, innan vi lastade upp och gjorde oss klara för avfärd, Spännande vägval gjorde att vi undvek de dåliga vägarna vi körde igår, och istället gav oss ut på ännu

Järnvägar!!
tisdag 8 augusti 2017 - Mirow, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Tisdag 8/8  Dagens etapp: liten utflykt  Vår dag idag var avsedd att bli en stilla dag, och så blev det. Det betyder ingalunda att vi inte körde nå'nstans, eller att vi inte upplevde nå'nting. Im Gegenteil, wie die Deutschen sagen.Eftersom det var dags att tanka motorcyklarna konsulterade vi

Umleitung !!
måndag 7 augusti 2017 - Mirow, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Måndag 7/8    UMLEITUNG...ALLTID DENNA UMLEITUNGVaknade vår vana trogna i god tid innan väckarklockan skulle ringa. Eftersom vi skulle vidare norrut drog vi oss inte, utan gick upp och fixade till packningen. Lite rester i form av bröd, majonnäs och kaffe fick utgöra frukosten. Alla