Kort Hösttripp

lördag 16 september 2017 - lördag 30 september 2017

Längtar efter fransk mat och vin Söker inspiration till trädgården.

Äntligen fransk mat och vin

Den kortaste sträckan blev den längsta dagen. Satt fast i 2,5 timmar på motorvägen. Skönt att ha husbil då finns både mat och dryck. Landade i Turckheim Alsace 16 tiden boxade in oss och gick upp till centrum för en efterlängtad fransk middag. Mätta och belåtna somnade vi gott.Morgonen

Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Bodensjön med blommor och en resa i tiden

Natt nr 4 hamnade vi mitt ute på Tyska landsbygden, vid en liten by som nästan helt var omringad av en flod. Byn var liten men där fanns 3 värdshus 4 pensionat en slakteributik och ett trämöbelsnickeri.Färden fortsatte genom det otroligt vackra sydtyskland ner till Bodensjön. Där parkerade

I morgon rullar vi igen
söndag 17 september 2017 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Det blev en extra natt på Fehman vid Wulfener Hals. Vi inväntar lite bättre väder söder ut.Här har idag varit rena sommar värme. Tog en lång promenad , slappade , läste och hade det skönt.Åt en god middag vid Östersjöns strand. Men som alltid i Tyskland alldeles för mycket mat.Mot