Centralamerika

fredag 28 juli 2017 - fredag 25 augusti 2017

Reser till Guatemala för att lära mig spanska och bo i värdfamilj och se landet samt ta del av Maya indianernas liv idag och deras förfäders liv. Jag får på så sätt möjlighet att använda mina studier i antropologin, vilket känns kul. Efter två veckor i skolbänken med flera utflykter runt om i Guatemala flyger jag vidare till Panama. Här finns den berömda Panamakanalen. Dessutom har jag bokat en rundresa där jag kommer få besöka Bocas del Toro, Boquete och huvudstaden. Här ges även möjlighet till sol och bad. Ser fram emot den stora kombinationer och alla möjligheter som finns under min tid i Mellanamerika/Centralamerika/Latinamerika. Kärt barn har många namn... I dessa länder är en stor del av befolkningen indianer, vilket och gör det möjligt att se hur indianer lever idag och hur deras förfäder levt. Guatemala räknas som Maya indianernas centralpunkt och varje vecka anordnas en stor marknad där de visar upp sina hantverk. Det går även att besöka platser som Tikal där stora pyramider går att beskåda.

Rundresan börjar närma sig sitt slut
söndag 20 augusti 2017 - Bocas del Toro Province, Panama

Nu börjar veckan lida mot sitt slut. Detsamma gäller för min rundresa i Panama med G Adventure. Vi har varit tio resenärer från USA, Canada, England, Schweiz, Luxemburg och så jag från Sverige och så vår reseledare från Costa Rica. Utav tio personer är vi sex personer som reser på egen

tikena i Centralamerika
Lysande plankton och snorkling i mörkret
lördag 19 augusti 2017 - Bocas del Toro Province, Panama

Lör 19 augusti Star fish Beach, Bocas del ToroMajoriteten av G Adventure-resenärerna åkte på ännu en organiserad båttur med Hello Travel. Dagens resmål var två stränder och ev även delfiner, men detta kunde dock ej garanteras.Jag valde att avstå eftersom att jag ville se Bocas del Toro

Rafting - forsränning
fredag 18 augusti 2017 - Boquete, Panama

Äntligen.En hel dags forsränning.

Bland öar och ....
fredag 18 augusti 2017 - Bocas del Toro Province, Panama

Text kommer senare...Sett sengångare hängande i träd i Mangrove skogen.SnorklatProvat amfibieboard - härlig känsla.Spelat volleyboll och kastat frisbee på sand stranden och sedan svalkat mig i havetFärsk frukt serverad på ett bord med palmblad

Ö-liv
torsdag 17 augusti 2017 - Bocas del Toro Province, Panama

Nu har jag anlänt till Bocas del Toro som är en ögrupp utanför Panamas kust. Här kommer jag att tillbringa tre dygn. Imorgon har vi som reser med G Adventure en gemensam heldags utflykt. Vi kommer att besöka tre områden där vi har möjlighet att snorkla förutom att sola och bada. Har vi