Centralamerika

fredag 28 juli 2017 - fredag 25 augusti 2017

Dag 23 av 29

Reser till Guatemala för att lära mig spanska och bo i värdfamilj och se landet samt ta del av Maya indianernas liv idag och deras förfäders liv. Jag får på så sätt möjlighet att använda mina studier i antropologin, vilket känns kul. Efter två veckor i skolbänken med flera utflykter runt om i Guatemala flyger jag vidare till Panama. Här finns den berömda Panamakanalen. Dessutom har jag bokat en rundresa där jag kommer få besöka Bocas del Toro, Boquete och huvudstaden. Här ges även möjlighet till sol och bad. Ser fram emot den stora kombinationer och alla möjligheter som finns under min tid i Mellanamerika/Centralamerika/Latinamerika. Kärt barn har många namn... kombinera detta med men även få ta del av landets kultur och sevärdheter samt få njuta av lite sol och bad. I dessa länder är en stor del av befolkningen indianer, vilket och gör det möjligt att se hur indianer lever idag och hur deras förfäder levt. Guatemala räknas som Maya indianernas centralpunkt och varje vecka anordnas en stor marknad där de visar upp sina hantverk. Det går även att besöka platser som Tikal där stora pyramider går att beskåda.

Rafting - forsränning
fredag 18 augusti 2017 - Boquete, Panama

Äntligen.En hel dags forsränning.

Ö-liv
torsdag 17 augusti 2017 - Bocas del Toro Province, Panama

Nu har jag anlänt till Bocas del Toro som är en ögrupp utanför Panamas kust. Här kommer jag att tillbringa tre dygn. Imorgon har vi som reser med G Adventure en gemensam heldags utflykt. Vi kommer att besöka tre områden där vi har möjlighet att snorkla förutom att sola och bada. Har vi

Panama kanal
tisdag 15 augusti 2017 - Panama City, Panama

Igår träffade jag de andra som jag ska genomföra The Best of Panama resan. Denna anordnas av en brittisk resebyrå som heter G Adventure, vilka svenska resebyrån Kilroy säljer. Vi är totalt 10 personer samt en reseledare. Igår kväll åt vi mat tillsammans och fick en del information. Inga

Del 2 av min resa
lördag 12 augusti 2017 - Panama City, Panama

Idag har jag flugit från Guatemala till Panama. Så andra delen  av min resa har börjat. Imorgon kväll kommer jag att träffa G Adventure som jag via Kilroy har bokat min åtta dagar långa rundresa här i Panama. Jag kommer även att träffa mina medresenärer.Jag har nu varit i Panama i cirka

Summary of my Guatemala trip in English
onsdag 9 augusti 2017 - Flores, Petén, Guatemala

Trip to Guatemala July 31 Agust 12th.I have been taking spanish classes for 5 days, total 20h in Antigua. It has been a Good start and I manage to order food from restauranges by my self. I can also ask for the prices and have a very basic talk. I think it is pretty good to manage this after only a